Gå til innhold

Hjelp. PS3, audio splitter, sony bdv-e300

Anbefalte innlegg

Hei forum!

Jeg har et Sony BDV-e300 hjemmekino anlegg. Den har kun en hdmi utgang. Til denne har jeg koblet TV via hdmi, parabol med coaxial, og PC med audiokabel med rød/hvit i en ende og jack i andre. Med dette får jeg lyd til disse tingene via hjemmekinoen. Nå har jeg kjøpt meg PS3 også. PS3, parabol, hjemmekino og PC er alle koblet til TVen med hdmi. Så bildet er ingen problem. Problemet er at forsterkeren kun har en sånn rød/hvit audio ting på baksiden. Denne bruker jeg normalt til PCen, og det er stress å flytte på ting for å koble PS3'en til denne rød/hvit tingen. Det jeg lurer på er om det finnes en splitter eller noe, slik at jeg kan ha både PCen og PS3en tilkoblet på likt, og bare trykke på en knapp eller noe for å switche mellom dem?

Jeg aner jo ikke hva ledninger og koblinger heter, så jeg har litt problemer med å google det selv. Håper noen kan hjelpe litt :D

Eventuelt, dersom noen av dere med litt peiling ser en annen/bedre løsning (utenom å kjøpe en skikkelig forsterker) tar jeg selvølgelig gledelig imot alle tips.

mvh

Terje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...