Abigor Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Er det blitt mer populært å bruke fantasi til å bygge opp sin egen virkelighet nå, eller har det alltid vært slik? Jeg ser hvertfall ALT FOR MYE til det her på forumet. Ikke rart folk poster anonymt for å si det sånn. Endret 4. januar 2012 av Griffar Lenke til kommentar
RWS Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Jeg er kristen og tror ikke at dinosaurer har eksistert på jordkloden selv om de har funnet noen fossiler som kan ligne på sjeletter etter gamle dinosaurer. Jeg mener det at fossilene har dannet seg av naturendringer og døde dyr som ser helt annerledes ut enn i dag. De små fossilene tror jeg har blitt dannet av dyr som døde under naturkatastrofer som f eks flom som kan ha flyttet på steiner osv. De større spørs det litt om. Hvis det er direkte bein som har blitt funnet inni fjell eller under jord og\eller steiner så tror jeg ikke at det er beinene til en dinosaur selv om beinene virker store og kraftige. Store fossiler som de har funnet i fjell sprekker eller på steinrike områder tror jeg heller ikke kan ha vært store dinosaurer osv. Det tror jeg ikke har vært ett dyr i det hele tatt. Unike sprekker og dype sporer i stein trenger ikke nødvendigvis ha vært banene til ett dyr som har f eks har blitt klemt inne i fjell. Slike fenomener kan ha blitt forårsaket av andre former for materialer som har dannet ett stort nok trykk til at det lager spor i fjell og stein. Det beste eksempelet da er vann. Vann er ett flytende materiale så dermed så kan vann trenge inn igjennom sprekker og andre innganger i fjell og jord. Vann er også ett svar på hvorfor det er så mange døde dyr i fortiden. Jeg som da er kristen vil si at vannet kom via den såkalte syndefloden. Bortimot noe av det dummeste jeg har lest på en lang stund... Hvor tar du dette fra BirgerCAC? Hvem er det som lærer deg dette sludderet her? "Ligner på dinosauruser" ?!! Åssen vet du at de ligner når du aldri har sett en dinosaur, om jeg tørr spørre? Er ikke bare dumt, men helt selvmotsigende også dette. Men alt for å bevare troen på en kar vi ikke har så mye som et fingerbein å vise til, ikke sant? For du VET jo hvordan jesus så ut selv om du aldri har møtt fyren og du... Hvor var du hen i naturfag timen egentlig? På do, som lå flere mil unna skolen? 2 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Man kan ikke stole på det du lærer i en naturfag time for i disse moderne dager så er det ofte vranglære i naturfagtimene. Jeg har sett fossiler og jeg vet hvordan forskere og arkeologer mener at en dinosaur ser ut. Isteden for og si at det er dumt så kan jo du komme med ett bra argument for at dinosaurer har finnes og at fossiler som arkeologer har funnet virkelig er spor etter dinosaurer. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Man kan ikke stole på det du lærer i en naturfag time for i disse moderne dager så er det ofte vranglære i naturfagtimene. Hva får deg til å tro at man kan stole mindre på kunnskapene i naturfag enn for eksempel kunnskapene som ligger til grunn for at du kan sitte på en pc og skriver anonyme innlegg på internett? Det er ingen merkverdig uenighet omkring pensumet i naturfag, så jeg skjønner ikke hvor du har dette fra. Eneste jeg kan tenke meg er propaganda fra fanatiske kristne sekter. Endret 4. januar 2012 av Griffar Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Jeg får ingen kunnskaper av og skrive anonyme innlegg på Internett. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Jeg får ingen kunnskaper av og å skrive anonyme innlegg på internett. Setter deg like godt på ignoreringslisten. Gidder ikke diskutere med noen som mangler evne og interesse til å diskutere. Dersom du ikke lærer noe så er formålet lite annet enn forkynnelse og/eller oppmerksomhet. Endret 4. januar 2012 av Griffar 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Man kan ikke stole på det du lærer i en naturfag time for i disse moderne dager så er det ofte vranglære i naturfagtimene. Jeg har sett fossiler og jeg vet hvordan forskere og arkeologer mener at en dinosaur ser ut. Isteden for og si at det er dumt så kan jo du komme med ett bra argument for at dinosaurer har finnes og at fossiler som arkeologer har funnet virkelig er spor etter dinosaurer. Vi har funnet noe slikt som 250 000 forskjellige fossiler etter dinoene, så hvordan du lettvindt kan avfeie disse bevisene tilskrives vel antagelig din tro... Og et ønske om at folk skal begynne å tro på jesus igjen hvis noe i naturvitenskap skulle være feil... Nå er det bare veldig, VELDIG basic naturvitenskap man lærer på skolen, så hvordan du i det hele tatt klarer å kalle det for vranglære blir bare latterlig, for hva VET du om naturvitenskap egentlig? Hva VET du om dinosauruser og de hundre tusner av forskere som holder på med utgravninger hver eneste dag. Juger de alle sammen de da? Og OM en del teori skulle være feil, er det det samme som vranglære for deg? At noe viser seg å ikke være rett med en gang? Du skjønner at det er slik jobben MÅ gjøres ikke sant? Eller mener du at man skal slå dogmatisk fast at SLIK er det med en gang man tror man har sannheten, slik religion gjør? Hadde et skjellet av en moderne kanin dukket opp ved siden av et antatt dino skjellet så hadde det blitt en verdens sensasjon og den forskeren som fant det ville blitt både berømt og rik. For det er ikke sånn som du åpenbart tror, at alle forskere jobber mot det klare målet å avkristne folk ved hjelp av jug og vranglære... Tror rett og slett ikke at du forstår hvordan og hvorfor vitenskap er som det er jeg.... Og nå må du snart skjønne at en feil eller en mangel i noe av dette IKKE river ned evolusjons teorien, den står på ALT for mange ben og over så mange områder at det omtrent bare er funn av en gud som ville revet ned hele teorien! Vranglære faktisk... Hadde du turt å tatt en titt på opphavet til det du selv tror på så hadde du sett vranglære tenker jeg.... 4 Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Jeg er kristen og tror ikke at dinosaurer har eksistert på jordkloden selv om de har funnet noen fossiler som kan ligne på sjeletter etter gamle dinosaurer. Jeg mener det at fossilene har dannet seg av naturendringer og døde dyr som ser helt annerledes ut enn i dag. De små fossilene tror jeg har blitt dannet av dyr som døde under naturkatastrofer som f eks flom som kan ha flyttet på steiner osv. De større spørs det litt om. Hvis det er direkte bein som har blitt funnet inni fjell eller under jord og\eller steiner så tror jeg ikke at det er beinene til en dinosaur selv om beinene virker store og kraftige. Store fossiler som de har funnet i fjell sprekker eller på steinrike områder tror jeg heller ikke kan ha vært store dinosaurer osv. Det tror jeg ikke har vært ett dyr i det hele tatt. Unike sprekker og dype sporer i stein trenger ikke nødvendigvis ha vært banene til ett dyr som har f eks har blitt klemt inne i fjell. Slike fenomener kan ha blitt forårsaket av andre former for materialer som har dannet ett stort nok trykk til at det lager spor i fjell og stein. Det beste eksempelet da er vann. Vann er ett flytende materiale så dermed så kan vann trenge inn igjennom sprekker og andre innganger i fjell og jord. Vann er også ett svar på hvorfor det er så mange døde dyr i fortiden. Jeg som da er kristen vil si at vannet kom via den såkalte syndefloden. Mener du dette alvorlig? Du er klar over at Bibelen ikke støtter noe av dette? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Du er klar over at Bibelen ikke støtter noe av dette? Og hva nøyaktig er det bibelen støtter ved neandertalere og dinoer, eller sier noe om dem i sin helhet? Å bruke bibelen til å ta til seg kunnskap er like effektivt som å tørke seg bak for man driter... Den sier jo ikke et kvekk om noe av dette med mindre man er villig til å tolke teksten utenfor all proposisjon da såklart... Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Du er klar over at Bibelen ikke støtter noe av dette? Og hva nøyaktig er det bibelen støtter ved neandertalere og dinoer, eller sier noe om dem i sin helhet? Å bruke bibelen til å ta til seg kunnskap er like effektivt som å tørke seg bak for man driter... Den sier jo ikke et kvekk om noe av dette med mindre man er villig til å tolke teksten utenfor all proposisjon da såklart... At du er negativ til noe som hinter om Bibel er vel ikke noe nytt. Må være fryktinngytende for deg at så mange milliarder mennesker tror på noe som du mener ikke eksisterer «La det i vannene vrimle fram en vrimmel av levende sjeler, og la flygende skapninger fly over jorden i himlenes utstrakte rom.» Og Gud gikk i gang med å skape de store havuhyrene og hver levende sjel som beveger seg omkring, og som vrimlet fram i vannene, etter deres slag, og hver vinget flygende skapning etter dens slag. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Jeg er kristen og tror ikke at dinosaurer har eksistert på jordkloden selv om de har funnet noen fossiler som kan ligne på sjeletter etter gamle dinosaurer. Jeg mener det at fossilene har dannet seg av naturendringer og døde dyr som ser helt annerledes ut enn i dag. De små fossilene tror jeg har blitt dannet av dyr som døde under naturkatastrofer som f eks flom som kan ha flyttet på steiner osv. De større spørs det litt om. Hvis det er direkte bein som har blitt funnet inni fjell eller under jord og\eller steiner så tror jeg ikke at det er beinene til en dinosaur selv om beinene virker store og kraftige. Store fossiler som de har funnet i fjell sprekker eller på steinrike områder tror jeg heller ikke kan ha vært store dinosaurer osv. Det tror jeg ikke har vært ett dyr i det hele tatt. Unike sprekker og dype sporer i stein trenger ikke nødvendigvis ha vært banene til ett dyr som har f eks har blitt klemt inne i fjell. Slike fenomener kan ha blitt forårsaket av andre former for materialer som har dannet ett stort nok trykk til at det lager spor i fjell og stein. Det beste eksempelet da er vann. Vann er ett flytende materiale så dermed så kan vann trenge inn igjennom sprekker og andre innganger i fjell og jord. Vann er også ett svar på hvorfor det er så mange døde dyr i fortiden. Jeg som da er kristen vil si at vannet kom via den såkalte syndefloden. Mener du dette alvorlig? Du er klar over at Bibelen ikke støtter noe av dette? Må bibelen støtte alt som jeg sier? Bibelen sier ikke at det er galt og tenke sånn som meg! Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Må bibelen støtte alt som jeg sier? Bibelen sier ikke at det er galt og tenke sånn som meg! Du sa at du var kristen - så rent strengt tatt - ja... Lenke til kommentar
Pelsgutten84 Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Gud ville aldri tillat å ha slike syke monster av djevelen gående på vår jord, seriøst, hvem som tror på dinosaurer? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Man kan ikke stole på det du lærer i en naturfag time for i disse moderne dager så er det ofte vranglære i naturfagtimene. Jeg har sett fossiler og jeg vet hvordan forskere og arkeologer mener at en dinosaur ser ut. Isteden for og si at det er dumt så kan jo du komme med ett bra argument for at dinosaurer har finnes og at fossiler som arkeologer har funnet virkelig er spor etter dinosaurer. Du mener du tror på gud, uten beviser, men ikke på dinosaurer, som det finnes lassevis med beviser for? 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 At du er negativ til noe som hinter om Bibel er vel ikke noe nytt. Må være fryktinngytende for deg at så mange milliarder mennesker tror på noe som du mener ikke eksisterer Det er ganske fryktingytende ja, når folk dreper hverandre fordi de tror på feil bok eller feil fantasivenn. 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Noe de ikke tror på er radioaktive klokker... For da faller ALLE "argumentene" deres sammen. Endret 4. januar 2012 av Neptjune Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 At du er negativ til noe som hinter om Bibel er vel ikke noe nytt. Må være fryktinngytende for deg at så mange milliarder mennesker tror på noe som du mener ikke eksisterer Det er ganske fryktingytende ja, når folk dreper hverandre fordi de tror på feil bok eller feil fantasivenn. Det er menneskene sin feil... Er du like negativ til brødkniver og hammere? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Det er menneskene sin feil... Er du like negativ til brødkniver og hammere? Det står ikke i instruksjonen til kniver og hammere at man skal bruke de på hekser, homofile og hedninger. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Det er ganske fryktingytende ja, når folk dreper hverandre fordi de tror på feil bok eller feil fantasivenn. Det er menneskene sin feil... Er du like negativ til brødkniver og hammere? Menneskenes feil? Så du mener de hadde drept hverandre over de samme påstandene om de ikke hadde hatt påstandene? Hvordan i all verden kan du sette skylden på menneskene her? De gjør det jo FORDI de tror på disse påstandene, for uten disse påstandene hadde heller ingen drept noen over de påstandene... Hvor vanskelig er det å skjønne egentlig? Og angående antallet som tror, du tror visst at antall er det samme som sannhet du? At det er så mange som tror på jesus er fordi de har for dårlig kildekritikk ovenfor jesus reklamen de har blitt påtrykket. Sannhet er det så langt i fra, kun påstander om sannhet og det er sist jeg sjekket ingen sannhet.... 1 Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Det er menneskene sin feil... Er du like negativ til brødkniver og hammere? Det står ikke i instruksjonen til kniver og hammere at man skal bruke de på hekser, homofile og hedninger. Det står heller ikke i Bibelen at man skal gjøre noe med hekser, homofile og hedninger - det står bare at de ikke skal arve Guds rike. At enkelte skinnhellige mennesker påtar seg retten til å "rense" jorden er og blir menneskelig... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå