Gå til innhold

Skuffet over Samsung Galaxy Nexus

Rankiz

Anbefalte innlegg

Fikk telefonen for noen dager siden, men tviler på at jeg beholder den. Er veldig misfornøyd med wifi rekkevidden, som er utrolig mye dårligere enn iPhone 4 sin og litt dårligere enn S2 sin rekkevidde. Telefonen blir også veldig varm øverst etter bare noen få minutter. Selv om ICS ser penere ut synes jeg operativsystemet er mindre brukervennlig. Når jeg ser på bildene mine er også alle røde i ansiktene, pga alt for mye kontrast og dårlig fargekalibrering av bildet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette med wifi-rekkevidden kan bli løst med ny radio. Den er nok i pipelinen. Det med varmen har jeg ikke opplev utenom når den lades. Det med middels kamera var jeg klar over når jeg kjøpte telefonen. En kjøper ikke Nexus om en er ute etter en kameramobil, det er helt klart. S2 er helt klart en super telefonen, men jeg vil heller ha litt større skjerm og oppløsning, og ofrer da heller tynnere telefon og bedre kamera. ICS og stock launcher osv er en stor pluss for min del. Ingen telefon er perfekt, det er helt klart. Men Nexus er i mine øyne den telefonen på markedet som er nærmest i mine øyne.

Hvilken vil du erstatte dem med i så fall?

Endret av Teac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ICS er no virkelig veldig mye mer brukervenlig en forrige....

Vist man er inngrodd i ios så vill sikkert ics vikre vanskelig i starten men for meg som hoppet rett på ics fra nexus one telefonen er det sinsykt brukervenlig bare multitaskingen er helt super og enkel...

Kameraet er ikke super bra... men den kjappe lukkertiden er helt konge og ha og kan ikke matches med noen annen telefon

En venn av meg har s2 og når vi var på jakt og tok bilder i godt dagslys så var ikke hannes bilder noe serlig bedre på pc skjermen faktisk... og panoramabildene eg kunne ta blei fantastisk bra :)

Vist en tar bilder i lite lys så må ikke alle instillingene stå på auto... bildene blir mye bedre om man velger lengre lukkertid og velger rett sene osv...

Men eg bruker speilrefleks når eg skal ta fine bilder uansett :)

Endret av Naits_89
Lenke til kommentar

Skuffet selv. Skjermen har jo veldig blasse farger også, må opp på ganske høy lysstyrke før det ser bra ut og da korter det ned en allerede dårlig batteritid. Savner også en knapp på forsiden av skjermen merker jeg.

Dårlig batteri i forhold til hva? i forhold til en 5 år gammel Nokia med knapper, definitvt ja. I forhold til en helt vanlig smarttelefon (les:htc), så nei.

I forhold til iphone? tja. iphonen har mye mindre skjerm, halvparten med ram (ja, ram bruker mye strøm).

Skuffet selv. Skjermen har jo veldig blasse farger også, må opp på ganske høy lysstyrke før det ser bra ut og da korter det ned en allerede dårlig batteritid. Savner også en knapp på forsiden av skjermen merker jeg.

Dårlig batteri i forhold til hva? i forhold til en 5 år gammel Nokia med knapper, definitvt ja. I forhold til en helt vanlig smarttelefon (les:htc), så nei.

I forhold til iphone? tja. iphonen har mye mindre skjerm, halvparten med ram (ja, ram bruker mye strøm).

Lenke til kommentar

Skjermen har aldeles ikke blasse farger.....

den får jo mega skryt i alle tester... selv de mest kritiske annmelderene skryter skjermer opp i skyene.

Ja kjører du 20% lystyrke er ikke det så fantastisk men det er heller ingen annen skjerm

Super Amoled er den beste skjermteknologien pr dags dato som er tiljengelig på lanserte telefoner og nexusen har vell en av de beste av de..

kjører selv 40-60% lystyrke og skarpere bilde med bedre kontrast skal du lete lenge etter... sammenlignet side ved side med mange telefoner bla.. S2. 4s. 4. desire hd. osv.. Nexusen er bedre uten tvil.

med forholdsvis aktiv bruk på 3g wlan og diverse spilling og musikk klarer eg fint ca å dra 24 timer ut av batteriet og det er veldig bra med tanke på skjerm og hw i denne telefonen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...