Gå til innhold

Overføring kassett til CD (Data)

Anbefalte innlegg

Hei,

er det noen her som har peiling på hvordan man overfører gamle kassetter over til data til enten mp3, flac filer eller hva som helst egentlig? Har en 7-8 kassetter jeg veldig gjerne skulle overført med best mulig kvalitet. Er det noen her som driver med dette og kan hjelpe meg? Jeg betaler gjerne noen kroner for jobben. Jeg befinner meg i Telemark, ta gjerne kontakt noen, her eller på mail: [email protected]

Håper på å høre fra deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så og si alle lydkort og hovekort i dag har lyd-inngang som du kan bruke til dette. Til og med laptoper. Du trenger bare en kasettspiller med line-out og en passende kabel. Typisk RCA-jack eller jack-jack.

Av programvare kan du bruke windows innebygde sound recorder eller annet redigeringsprogram. Jeg vil tro det finnes mange gratis-alternativer.

Lenke til kommentar

Hvordan ser denne inngangen ut? Og jeg har helt ærlig ingen kassettspiller tilgjengelig, kan selvfølgelig være jeg kan låne en, men den må ha en line-out? Er ikke sikker på hvilke kabler dette er heller. Men jeg skal gjøre ett forsøk.

Går det evt ann å bruke en slik en: http://www.pixmania.com/no/no/4236333/art/ion/usb-kassettspiller-tape-e.html

Hvordan blir kvaliteten da i forhold til det andre du anbefalte?

Lenke til kommentar

Den må ha Line out ja. ELler i det minste tilkobling for høretelefoner.

Line in på PC-er ser akkurat ut som der du kobler til høyttalere eller hodetelefoner. Ofte er den blå og/eller har bilde av en ring med en pil som peker inn i ringen.

Kvaliteten på opptaket bør bli veldig lik slik den oppleves rett fra kasettspilleren med mindre du har et veldig dårlig lydkort med mye støy på inngangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...