Gå til innhold

Nye moderatorer i fotball-delen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor slettet akkurat moderator to innlegg her uten å gi noen grunn? Vis deg din feiging!

Hoho! Tenkte eg skulle bevise hvor overivrige mods som ikke gidder sette seg inn i innleggene de sletter faktisk er.

Sååå, eg rapporterte innlegget til termo.

De sletter jo over en lav sko. Fikk sikkert advarsel og! :!:

Klart jeg fikk advarsel av godeste Hårek!

Seriøst? :!:

Stemmer dette?

Lenke til kommentar

Helt fantastisk hvor latterlig dette begynner å bli nå. Småting som faen ikke er problem what so ever blir slettet enten det være seg banning, noen slengkommentarer eller annet småtteri.

Men når det er forbanna drittunger som fucker opp hele forbanna tiden, som popper opp som "bestilt" hver forbanna gang det spilles en kamp og slenger med kjeften og som aldri, ikke en jævla gang kommer med noe som ikke innvolverer drittslenging eller regelrett mobbing da blir det oversett hver forbanna bidige gang.

Om det er så voldsomt vanskelig for disse som visstnok skal styre her inne at de ikke klarer å holde orden så får de "ansette" flere politibetjenter da som faen har BALLER til å stenge disse patetiske apekattene ute av forumet permanent.Og ja, de lager seg sikkert bare nye brukere og kommer trillende inn igjen, men da er det da for pooookker bare å kaste de ut igjen, ikke overse de.

Det kan umulig bare være eg som føler det sånn. Og joda ser jo gang på gang at det kommer enn eller annen med grønn/rød tittel som påstår at en skal passe på og holde ett øye med ting, men det er visst altfor vanskelig å håndheve det en selv lover.

Lenke til kommentar

Jarmo: Tror det kan være lurt å forklare folk her inne regelen om å ikke nevne spesifikk brukere når man kaller noen for idiot. Greit for folk å vite om dette slik at dere slipper så mye spam i rapportene deres.

Case:

Dette innlegget falt under en diskusjon:

Jeg lærte for noen år tilbake at jeg aldri burde diskutere med idioter fordi de drar deg inn i samme tråd som dem...

Ikke rapporter innlegg som dette da de er helt OK. Brukeren navngir ikke noen spesifikke brukere, og det var noe selvironi ute og gikk. Det at brukeren helt klart drar alle som er med i diskusjonen under samme kam har ingenting med saken å gjør.

Man får faktisk advarsel når man rapporterer slike innlegg, da det er rapportspam.

Dette var eg ikke klar over, da eg selv har opplevd å få advarsel når eg har skrevet at mitt eget innlegg er idioti.

Er ikke så lett å vite om alle loopholes.....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Hepp!

Du får ta en titt på advarselsloggen din, står det noe der da?

Nei, null niks nada!

Å kalle noen spesifikke brukere for idioter, er personangrep og dette skal det bli slutt på.

F.eks. om man sier hvilke idioter som har oppfunnet fotball, er en generell beskrivelse.

Mye kan være idiotisk, uten at det er personangrep. Flere klarer ikke å skille ut meningsytringer og personangep, noe som er to forskjellige saker.

Man får faktisk advarsel når man rapporterer slike innlegg, da det er rapportspam.

Vi drukner i rapporter og som ofta kan anses som spam i rapportpanel:

- man krever meningsytringer fjernet, noe som vi ikke gjør.

- påstander om trolling, uten at saklig grunn er oppgitt. (mest brukt ord i hele forumet)

- pirking på ting og tang som ikke bryter våre retningslinjer.

- generell hårsårhet som ikke bryter våre retningslinjer.

- flere tror problemene løses ved å rapportere mest mulig, uten henvising til retningslinjer.

- krav om utkastelse hva gjelder andre brukere.

- osv..

Vi har ca. ørtentusen og en brukere i fotballforumet, merkelig nok kun noen få som står for ca. 70-80% av rapporter.

Og ca. halvparten av disse forkastes som intet brudd på våre føringer.

Vi stiller krav til rapporter, disse skal alltid være relevante og skal kunne henvises til retninglinjer/føringer.

Når dette er sagt så jobbes det med denne saken på Intra.

Bl.a ser vi på driting i andres reir, dvs. bevisst provosering i klubb/kamptråder og personangrep som går på andre brukere osv.

Nå er det også slik at det er ikke bare vi som skal ta tak i saken, brukere bærer sitt ansvar også.

Om ikke dette skjer så har vi tyngre virkemidler for å rydde opp i kategorien.

Mvh

Jarmo :)

ps. more to come..

Lenke til kommentar

Hepp!

Du får ta en titt på advarselsloggen din, står det noe der da?

Nei, null niks nada!

Hepp igjen.

Been there, done that :)

Advarsel tenker eg slike som dette på PM:

PM skal ikke gjengis uten avsenders samtykke.

og:

Pm skal ikke gjengis uten avsenders samtykke....

Kall det hva du vil.

Eg, og eg mener det er flere her, mener slike meldinger er tåpelige. Det var overhodet NULL tvil om hva brukeren over her mente med "idioter".

Andre folk misforstås, omtrent med vilje kan man tro, støtt og stadig og får "advarsler" i hytt og gevær. På PM dog....

Når det er sagt, så synest eg det er rart at man kan få beskjed om at neste gang er det over og ut, og når man kontrer med at noen har misforstått så får man aldri svar og man vet egentlig ikke noe om status quoe angående den siste meldingen man fikk.

Det er mye vas her for tiden. Mange brukere blir frustrerte og det er en ond sirkel man kommer inn i når man føler ingenting blir gjort.

Og som sagt: Eg har lite imot stikk og mobbing. Så lenge det ikke bare er det og behandles likt av moderatorene.

Eg melder meg helt ut av denne diskusjonen. Det eneste dette har ført til for min del er argusøyne fra overformynderiet. Nå får eg snart PM med advarsler hvis eg logger meg på for sent om kvelden.

Det er ikke verdt det, da eg liker meg her på forumet. Og hvis det er slik "leiinga" ønsker å ha det så er det ok for meg. Eg eiger jo ikke forumet. Eg bare betaler for drifta av det.....

Over og ut. (Blir sikkert utestengt allikevel, så takk for meg)

Edit: Fjernet PM da det er brudd på retningslinjene å gjengi PM uten samtykke fra avsender. Pkt.4. Jotun

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Har sendt min mening om enkeltbrukere og fotballkategorien som helthet på PM til Jarmo. I offentlig forum syntes jeg det er på sin plass at hårsåre brukere også får en pekefinger, for makan sutring det er fra enkelte. Jeg tror vi alle vet hvem som rapporterer hyppigst og som knapt tåler pepper på maten uten å felle ei tåre. Tviler på at det finnes brukere herpå som har opplevd mer personangrep rettet mot sin bruker enn meg, jeg har til og med fått det av moderator, men jeg har aldri rapportert da slike kommentarer oppstår i kampens hete. Klart det er forskjell på en slenger i ny og ne kontra konsekvent mobbing.

Det mest essensielle for å redde fotballforumet er å fjerne plussesystemet tror jeg. Funksjonen motiverer ikke til oppegående debatt med med faglig dybde, men tiltrekker dessverre deltids komikerne som mygg til lys. Det er i og for seg vittig med brukere som kloffsk og co hvis det ikke er for mange av dem, pr nå er det ingen balanse med seriøs diskusjon og åpenbar trolling. Brukerne som tidligere la litt arbeid i postene gidder ikke lengre kaste bort tiden sin på å formulere lengre og mer gjennomtenkte poster når man bare får rør i respons. Naturlig nok. Jamfør kamptrådene, det er en god pekepinn på forskjellen på før og nå.

Endret av toppmeis
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Det mest essensielle for å redde fotballforumet er å fjerne plussesystemet tror jeg. Funksjonen motiverer ikke til oppegående debatt med med faglig dybde, men tiltrekker dessverre deltids komikerne som mygg til lys. Det er i og for seg vittig med brukere som kloffsk og co hvis det ikke er for mange av dem, pr nå er det ingen balanse med seriøs diskusjon og åpenbar trolling. Brukerne som tidligere la litt arbeid i postene gidder ikke lengre kaste bort tiden sin på å formulere lengre og mer gjennomtenkte poster når man bare får rør i respons. Naturlig nok. Jamfør kamptrådene, det er en god pekepinn på forskjellen på før og nå.

Er helt enig i dette.

Lenke til kommentar

Det jeg får inntrykk av er at det er en mangel på kapasitet her fordi det kan virke som at folk er uenige i hva som skal rapporteres og ikke. Jeg skjønner ikke hvordan man kan være uenig i noe sånt da forumreglene finnes lett tilgjengelig og er de samme for alle. Enten forholder man seg til de eller så finner man et annet forum.

Hvis det blir fulgt opp på den måten som Jarmo beskriver (at de som feilrapporterer også får advarsler) så burde det vel fungere greit, eller antyder du at fotballidioter ikke forstår/lærer like godt som andre?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Så skjer det igjen. Det kommer to innlegg, der det siste av dem er et personangrep. Jeg driter i om noen kommer med personangrep på meg, men siden dere synes det er så forbanna viktig, så er det jo greit at dere sletter det. Men hvorfor i all verden sletter dere mitt innlegg også?! Dette skjer gang på gang. Ett innlegg bryter reglene og dere sletter alle innleggene. Helt tåpelig.

(United-tråden tidligere i dag)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...