Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trukket tann

skolegutt94

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trakk en tann før idag - en jeksel

Nå som bedøvelsen er gått ut gjør det såklart litt vondt/ømt, men ikke veldig vondt. Jeg klarer meg fint så lenge jeg har paracet.

Men tannlegen ga meg aldri noe konkret svar på hvor lang tid det vil ta før jeg smertene er mer eller mindre borte og jeg kan spise som normalt igjen - han sa heller ikke noe om hva jeg burde spise og drikke.

Så det jeg lurer på er hvor lang tid tar det før det er bedre? Hvor lang tid tar det før ømheten og smerten er borte og jeg ikke lengre trenger paracet?

Hva burde jeg spise frem til da? og er det veldig dumt med godteri og brus? isåfall hvor lenge bør jeg vente med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De gangene jeg har trukket tenner, har jeg bare fått beskjed om å vente med å spise i noen timer når jeg kjenner at bedøvelsen begynner å gå ut.

Du kan sikkert spise noe mykt (suppe, grøt osv) hvis du føler for det, men jeg ser ikke noe problem i å spise hva du vil, egentlig. Du kan prøve å passe på å ikke tygge så mye på den siden der du har trukket, slik at såret får litt mulighet til å gro. Tror ikke det tar så altfor lang tid før det har grodd, though.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...