Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Betatt av jente med angst - hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei!

Det har seg slik at jeg er betatt av den ene venninnen min. Jeg fikk nylig vite av en annen venninne at hun jeg er betatt av har slitt/sliter med angst.

Jeg fikk ingen utdypelse av hva slags angst hun har slitt/sliter med, men det er lite trolig sosial angst, da hun ikke er redd for å si egne meninger, og snakke med folk.

Den gjensidige interessen sliter jeg dog med å tolke. Noen ganger virker hun bare superinteressert, andre ganger mindre. Har personer som lider av angst vanskeligheter for å utrykke seg når det kommer til kjærlighet?

Alt av informasjon og synspunkter er velkomne, så bare å fyre løs! :)

Postet av anonym: dad90f79c5e6bec6c61d20f4005e6e9e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

L4r5 har et poeng her. Tenk deg at du har slitt med noe sånt, det kan jo hende at du ikke har så veldig lyst at han som har interesse for deg vet det uten at du selv har kunnet si det. På din måte, med din begrunnelse og forklaring dersom det er noe du føler for å si. La det være på hennes premisser, og ellers kjør på som vanlig. Dog, det KAN også være en ide å snakke litt med venninnen din om det her, og få vite litt om hva slags angst hun har. Sånn i tilfelle det er noe som kan ødelegge for deg ;)

Lenke til kommentar

Jeg vil på ingen måte la angsten affektere oppførselen min mot henne på noen måte, men syns det bare hadde vært greit å vite om det er angsten som slår inn når hun oppfører seg rart innimellom?

Greia er at hun venninnen min som fortalte meg at hun andre har har slitt/sliter med det fortalte meg det i fylla, og sa at det var veldig viktig at jeg ikke sa det til noen. Så jeg vil liksom ikke begynne å grave for mye, heller.

Postet av anonym: dad90f79c5e6bec6c61d20f4005e6e9e

Lenke til kommentar

Angst skal ikke ha noe stort å si på hvorvidt personer med det klarer å uttrykke kjærliget. Men, det vil gjøre henne mer usikker enn vanlig og det kan jo tenkes at hun sliter litt med selvtilliten. Jeg har en eks-kjæreste/samboer jeg var med i 5 år som hadde flere forskjellige former for angst og jeg opplevde hvertfall aldri at hun var sjenert eller slet med å vise kjærlighet. Det hun dog slet med var å forstå at "noen ville ha henne". Så lenge du er snill og tålmodig så kommer hun nok til å åpne seg hvis dere blir mer innvolvert, men du må gi henne tid :)

Postet av anonym: 8c601be0bce3eb4f0e861a2a7278c934

Lenke til kommentar

Prøv. Som du har sagt så har hu angst. Det kan være hu er for redd til å ta initativet. Men jeg er sikker på at du merker om hu kysser tilbake eller vrir seg unna.

Lider selv av angst. Jeg kan ikke si at jeg har alle svara av den grunn. Men jeg føler jeg kan sette meg i situsjonen.

Som sagt, kjør på som vanlig. Men, og det er et men, vær litt mer var enn du ellers ville vært. Man må kanskje leite litt mer etter svarene som ville vært åpenbare hos andre.

Men som sagt... Jeg sitter ikke på noen fasit.

Lenke til kommentar

Det kan være lurt å snakke med henne om det, at du vet hun har angst. Har selv vært i to slike forhold der det viste seg at hun hadde angst. Begge klarte å skjule det for meg i starten og angsten er hovedgrunnen til at begge forholdene tok slutt. Denne erfaringen gjør at jeg vil være sikker på at det ikke er noen store psykiske problemer i veien om jeg skulle være på vei mot et nytt forhold.Postet av anonym: 3add1c814b90e2ff316c3aac9e210004

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...