Gå til innhold

Ny PSU. Trenger en liten kraftpluggg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefalt strømforsyner til ETT 7970 er 550W, 2 stk 750W, så jeg vil da tro att HX'en din vil klare 3 stk, men skal du opp på fire så kan vel kansje AX1200 være å anbefale, greit å ha litt å gå på også.

AX'en er forresten god for å pushe 1500W.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Anbefalt strømforsyner til ETT 7970 er 550W, 2 stk 750W, så jeg vil da tro att HX'en din vil klare 3 stk, men skal du opp på fire så kan vel kansje AX1200 være å anbefale, greit å ha litt å gå på også.

AX'en er forresten god for å pushe 1500W.

Hei.

Takk for svar.

Kjøpte meg en ax 1200 så setter den inn å tester den litt ut med et jeg har i kassa mi nå.

klarer den ikke 4 stk 7970 får jeg se om det er å få taki en 1500w eller en enermax 1350 ellernoe.

Kommer tilbake når jeg har testet ut litt.'

Hilsen Paal

Lenke til kommentar

Ax 1200 har ikke mer enn 6 PCIe-kontakter, du må nok skaffe en Enermax MaxRevo 1350 eller Platimax 1200, for å ha nok kontakter til 4 kort.

Hei.

Ja jeg så det, men det er vel med sånn at jeg kan bruke molex også til PCIe?

Så også at det var en SeaSonic X-1250 1250W å en XFX ProSeries Black Edition 1250W PSU å få taki her. enermax er jo ikke så lett å fikse?

fant denne her. så går nok bra med en ax 1200 til 4 stk 7970. Blir det tull så kjøper jeg meg en annen PSU etter nyttår..

http://www.corsair.com/systembuild/4-way-sli-ax1200

Endret av boarderxtrem
Lenke til kommentar

Imo, for et slikt heftig oppsett ville jeg kun valgt det beste!

Nemmelig Seasonic sin 1250W evt 1050W om det holder

EDIT: Ifølge eXtreme Power Supply Calculator Lite skal et system med 4x GTX580, 3930K @ 4,5ghz + 8 vifter, SSDer osv bruke 1411W under 100% på hele systemet :p

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

AX1200 er noe av det heftigste og beste på markedet per dags dato, og har fått tonnevis av bra kritikk..

Men kan ikke du forklare hva X1250 gjør, som ikke AX200 gjør, bortsett fra å levere 50w mer?

Det er ingen stor grunn til og velge Seasonic foran Corsair. Men Seasonic skal være PSUers Rolls royce!

Hvorfor? Jeg har ikke nok kunnskap til og forklare dette, men jeg har lest litt rundt og det virker som flere sikler etter Seasonic enn Corsair sine produkter.

Det blir nesten som hvorfor skal du velge en Rolls royce ghost foran BMW 7 serie :p

Lenke til kommentar

Nå er jo mange av Corsair sine produkter laget av Seasonic da, så der stiller de nok likt, men AX1200 er laget av Flextronics. Hvis du leser litt reviews av AX1200, så finner du fort ut hvor ekstremt gjennomført å bra AX1200 er, den lever DØNN solide spenninger og meget lav rippel, så ergo stusser jeg litt på hvorfor du mener X1250 er så å foretekke fremfor AX1200.

FYI;

AX'en lages av Seasonic (Corsair produserer ikke PSU'er). Det er en variasjon av Bronze, X-Gold serien er hakket bedre.

AX1200 lages av Flextronics, ikke av Seasonic. (dette gjelder dog kun AX1200, ikke de andre i AX serien)

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

AX1200 lages av Flextronics, ikke av Seasonic. (dette gjelder dog kun AX1200, ikke de andre i AX serien)

Ah, my bad.

Vel, jeg bruker kun SeaSonic så jeg blir noe innhabil. +1200w vil jeg vel kvalitetsrangere slik;

Antec HCP-1200 (Delta)

SeaSonic X1250 (SeaSonic)

Corsair AX1200 (Flextronics)

Lenke til kommentar

Den minste av de som skal på hovedkortet er det 2 stk av værtfall, en kort og en lang.

Mulig den største var litt kort hos meg også, men det gikk, kabinettet mitt er et NZXT Phantom, der PSU'en ligger i bunn av kabinettet.

Hei.

Ja det gikk jo, men syntes de kunne ha lagd den litt lengere. Vet jeg har 2 stk 8 pin cpu kontakter på hk, men får ikke satt i begge.. (trenger nok ikke det heller, men tenk om jeg hadde lyst til å bruke begge kontaktene :) )

Ja psu er nede hos meg også. hadde vært bedre om den hadde vært oppe nå hehe.

Kan hende jeg får litt prob med å bruke 4 stk 7970, men skal prøve. Da jeg bare bruker 1 cpu 8 pin kontakt så er det jo 1 ledig. kan jeg bruke den til PCIe kontakt?

Endret av boarderxtrem
Lenke til kommentar

Da jeg bare bruker 1 cpu 8 pin kontakt så er det jo 1 ledig. kan jeg bruke den til PCIe kontakt?

Det er ingen god ide og det skal heller ikke gå uten å bruke krefter.

Hei.

Ja har gjort det. Trodde jeg skulle dra ledningen fra hverandre hehe. Det jeg mente var. der man setter inn kabelene til psuèn er det 8 kontakter. 3x2 PCIe & 2x2 cpu, men bruker jo bare 1 av de til cpu da er det jo en ledig 8 pin kontakt. kan den da brukes til PCIe da jeg skal sette inn 4 stk 7970. molex må jeg bruke uansett..

Lenke til kommentar

PSU'en har 8 identiske 8 pins kontakter og det er nok ingenting iveien for å bruke 7 av dem til PCIe, bare de er PCIe i andre enden. Har du en pensjonert HX 1000, kan du kanskje bruke en PCIe derfra. Ville da forsikret meg om at de er likt koblet først, slik at du slipper å svi noe. Eller prøve å få tak i en ekstra PCIe-kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...