perpyro Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Hvorfor har Gud utstyrt mennesker med en vanvittig sex-drive ? Hvorfor har Gud "programmert" hjernene våre slik at orgasme er et av de sterkeste sanseinntrykkene vi kan oppleve ? Er det logisk at Gud har skapt menneskene med disse egenskapene for så å forvente at vi skal kontrollere dem etter et strengt, pietisktisk mønster slik Kirken ønsker at vi skal leve idag? Her er det brister i logikken. Hvorfor oppfant Gud muligheten for å lage alkohol som mange ikke kontrollerer bruken av ? Hvorfor har mange mennesker "fått" en trang til å stjele ? Slik kan man holde på...Vi kan oppøve sterke drifter, vi kan oppøve kontrollen - det går begge veier. Spørsmålet blir også: Har du/vil du undersøke hva Gud sier i Bibelen om dette ? Jeg har for lenge siden og svaret er at man skal unngå sine egne lyster og søke å tjene gud med sine handlinger. Og her er det skoen til dei kristen trykker. Og for min del var det herlig å få tatt den av seg etter mange års bibelsk selvundertrykking. 2 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Dektektiven i meg har følgende analyse. TS er blitt kristen og ønsker å undertrykke sine seksuelle lyster. Katolske prester har i alle år hatt forbud mot å gifte seg med kvinner. Det har ført til en undertrykking av seksuelle lyster mot kvinner, som de igjen har utøvd mot unge altergutter. TS ønsker ikke å si hva som er galt med seksuelle lyster - da har han sannsynligvis en preferanse som ikke er allment akseptert. Legger vi da sammen 1+1 og trekker fra presten, sitter vi igjen med at TS er pedofil. Jeg synes det er flott TS ikke ønsker å leve ut sin seksulle legning. Om dette er helt feil, håper jeg TS kan fortelle hvor hans seksuelle skap er plassert. Eventuelt hva som er i skapet hans. Endret 2. januar 2012 av Sovehest 5 Lenke til kommentar
el3ment3 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Legger vi da sammen 1+1 trekker, og trekker fra presten, sitter vi igjen med at TS er pedofil. 1+1-prest= pedo men fra spøk til alvor, jeg tror du kansje er inne på noe der. Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Det er ikke Gud som har puttet denne ufyselige tingen i hodet på oss! Det er SATAN selv som setter oss på prøve! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Mener du at sexlyst er en ufyselig ting? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Det er ikke Gud som har puttet denne ufyselige tingen i hodet på oss! Det er SATAN selv som setter oss på prøve! Eller: Det er ikke Satan som har puttet denne "ufyselige" tingen i hodet på oss! Det er Gud selv som har gitt oss denne gaven! Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Mener du at sexlyst er en ufyselig ting? Hvordan fikk du IKKE med deg sarkasmen i det innlegget? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Er litt vanskelig å skille mellom sarkasme og ekte reaksjoner på emnet som diskuteres i tillegg til at vi diskuterer skriftlig på nettet. Menneske og religion er til tider meget urasjonelle. Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Er litt vanskelig å skille mellom sarkasme og ekte reaksjoner på emnet som diskuteres i tillegg til at vi diskuterer skriftlig på nettet. Menneske og religion er til tider meget urasjonelle. Tenkte det var outrageous nok til at dere tok den Endret 8. januar 2012 av sebastifuck Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Det er ikke noe galt med sex i seg selv men som troende så syntes jeg at det er galt med sex utenfor ekteskap. Jeg er selv gift og pleier og ha sex men jeg har aldri hatt sex utenfor ett ekteskap. Dette vil vi troende syntes er synd... Men de som ikke tror kan gjøre hva de vil. De har ikke valgt å tro så dermed så må de regne med å leve livet og ha sex når de vill og med hvem de vil men jeg holder meg til min kone Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Det står jo tilogmed skrevet i bibelen ut ifra noe jesus sa at "De som kan ta dette til seg" Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hvorfor har Gud utstyrt mennesker med en vanvittig sex-drive ? Hvorfor har Gud "programmert" hjernene våre slik at orgasme er et av de sterkeste sanseinntrykkene vi kan oppleve ? Er det logisk at Gud har skapt menneskene med disse egenskapene for så å forvente at vi skal kontrollere dem etter et strengt, pietisktisk mønster slik Kirken ønsker at vi skal leve idag? Her er det brister i logikken. Hvorfor oppfant Gud muligheten for å lage alkohol som mange ikke kontrollerer bruken av ? Hvorfor har mange mennesker "fått" en trang til å stjele ? Slik kan man holde på...Vi kan oppøve sterke drifter, vi kan oppøve kontrollen - det går begge veier. Spørsmålet blir også: Har du/vil du undersøke hva Gud sier i Bibelen om dette ? Gud ga sin sønn, den én bårne, Jesus Kristu, muligheten til å gjøre vann til vin.. Står ikke noe i de 10 bud om å ikke drikke? Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Etter jeg ble troende så har jeg bestemt meg for å ikke være altfor sexfiksert. ...og plutselig skjønte jeg mer av nicket ditt Alle dyr er sexfiksert. Hvis du mener at du er fiksert til et punkt hvor det er sykelig, så trenger du å snakke med lege eller psykiater. Lenke til kommentar
LostinSpace Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Det er ikke Satan som har puttet denne "ufyselige" tingen i hodet på oss! Det er Gud selv som har gitt oss denne gaven! ..Riktig nok med strenge påbud. Gud syns sex er fy-fy- med mindre det er innenfor et ekteskap og det helst blir et resultat av det (barn). All annen sex er fy skamme seg. Uff, uff :) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg