Gå til innhold

"Potet" som etnisk kallenavn

Drogin

Anbefalte innlegg

(Nei forresten, jeg MÅ krangle, det er tross alt nesten jul: kulturell sammenheng pluss resten av tingene som lager helhetskonteksten: aktuell situasjon, forskjeller i bruk mellom før og nå, hvordan akkurat den og den personen tolker det og det, og hvordan de kjenner hverandre. Humor for eksempel, som når det betyr en helt annen ting når en standupkomiker sier "nigger" ironisk på scenen enn når han går over i en dagen etter og sier det til en vilt fremmed. Som ikke så ham dagen før. Så jaeh, alt er komplekst lissom. På tide at jeg legger meg, takk for skiftet! :) )

Joda, enig i det :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker en gang på videregående hvor en Albaner kalte meg for "jævla rødtryne" og "jævla rødtopp". Jeg svarte med: "javel, da er du en jævla utlending". Fyren tilta totalt og kalte meg for rasist og truet med å banke meg og hele den regla der.

Hvem var "rasisten" i denne sammenhengen?

Og ikke for å være helt OT, hadde en innvandrer kalt meg for "jævla potet" så hadde jeg garantert blitt forbanna på vedkommende.

Lenke til kommentar

Husker en gang på videregående hvor en Albaner kalte meg for "jævla rødtryne" og "jævla rødtopp". Jeg svarte med: "javel, da er du en jævla utlending". Fyren tilta totalt og kalte meg for rasist og truet med å banke meg og hele den regla der.

Hvem var "rasisten" i denne sammenhengen?

Og ikke for å være helt OT, hadde en innvandrer kalt meg for "jævla potet" så hadde jeg garantert blitt forbanna på vedkommende.

En typisk Naiv nordmann ville svart deg.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...