Drogin Skrevet 23. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2011 (Nei forresten, jeg MÅ krangle, det er tross alt nesten jul: kulturell sammenheng pluss resten av tingene som lager helhetskonteksten: aktuell situasjon, forskjeller i bruk mellom før og nå, hvordan akkurat den og den personen tolker det og det, og hvordan de kjenner hverandre. Humor for eksempel, som når det betyr en helt annen ting når en standupkomiker sier "nigger" ironisk på scenen enn når han går over i en dagen etter og sier det til en vilt fremmed. Som ikke så ham dagen før. Så jaeh, alt er komplekst lissom. På tide at jeg legger meg, takk for skiftet! ) Joda, enig i det Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Husker en gang på videregående hvor en Albaner kalte meg for "jævla rødtryne" og "jævla rødtopp". Jeg svarte med: "javel, da er du en jævla utlending". Fyren tilta totalt og kalte meg for rasist og truet med å banke meg og hele den regla der. Hvem var "rasisten" i denne sammenhengen? Og ikke for å være helt OT, hadde en innvandrer kalt meg for "jævla potet" så hadde jeg garantert blitt forbanna på vedkommende. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Husker en gang på videregående hvor en Albaner kalte meg for "jævla rødtryne" og "jævla rødtopp". Jeg svarte med: "javel, da er du en jævla utlending". Fyren tilta totalt og kalte meg for rasist og truet med å banke meg og hele den regla der. Hvem var "rasisten" i denne sammenhengen? Og ikke for å være helt OT, hadde en innvandrer kalt meg for "jævla potet" så hadde jeg garantert blitt forbanna på vedkommende. En typisk Naiv nordmann ville svart deg. Endret 23. desember 2011 av Dore123m Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Det gjør ikke noe for meg om sand-aper og riskokere kaller meg for potet akkurat. Lenke til kommentar
hatermatte Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 I mine øyne er det bedre å være hvit enn brun så jeg tar det som et kompliment... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå