Deliverium Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Hei, trenger hjelp til å bygge stille og rimelig barebone pc. Den skal hovedsaklig brukes som en pc som kan stå på hele døgnet og laste ned torrents, og som en pc hvor jeg kan ha mye film, bilder og musikk lagret. I tillegg vil jeg gjerne kunne koble den på en flatskjerm tv og bruke som media pc. Det viktigste er at den er stille nok til å kunne stå på uten å være til stor irritasjon, at det ikke blir problemer med å sove osv. Etter det er det lagringskapasitet, har allerede to 2tb disker som skal inn. Tenker å spare plass til en 2tb disk til, og i tillegg kjøpe en ny systemdisk som OS skal kjøre på. Rundt bruk som mediapc veit jeg ikke hvor bra skjermkort man trenger for å kjøre fullhd filmer uten at det lagger? Tenker å skaffe meg en tv på mellom 32" og 50" snart, er ikke sikker, men har lyst til å klare å dra film på denne tven. Er ikke så farlig om pcen ikke er supermoderne, kravene er som sagt stille, mulighet til minst 4 sata harddisker (gjerne flere) og at man kan spille av fullhd film med den. Filmene blir vel det som setter størst krav til pcen. En så vifteløs pc som mulig hadde vært ideell, jeg er villig til å bruke litt penger på kjøleutstyr/lyddemping, f.eks oppheng til harddisker for å unngå vibrasjon og isoleringsmatter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå