steffanhalv Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Hei, jeg skal hente en array med navn fra alle mappene i en mappe. Siden dette ikke går så enkelt med javascript bruker jeg php for å hente arrayen. Problemet er at jeg har javascript kodene sortert i forskjellige .js filer, og det fungerer ikke å skrive php kode i en javascript fil. Er mange forslag på nettet for å overføre det slik: <script language="javascript"> <?php $dir = '/images'; $directories = scandir($dir); $arraycount=count($directories); $counter="0"; echo " var directories=new Array(".$arraycount.");"; while ($counter < $arraycount) { echo " directories[".$counter."]=".$directories[$counter]."\n"; $counter++; } ?> </script> Men det fungerer kun hvis du har scriptet i selve html/php fila. Er det mulig å overføre en php array til en javascript array som befinner seg i ett .js dokument? Endret 23. desember 2011 av steffanhalv Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Skal funke greit det der... Evt legg alt inn i en "dirlist.js.php" (uten <script> taggene) og benytt et "innlastingsverktøy" slik at du får hentet inn .js-filene dine i korrekt rekkefølge. Noe herfra for eksempel: http://microjs.com/#loader -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå