Gå til innhold

Hvordan fikse FF boot error på hovedkort.?

Meier

Anbefalte innlegg

Jeg skulle sette inn en vannkjøler på prosessoren. Når allt er koblet opp, og settes i gang, så får jeg meldingen, FF på hovedkortet. Skjermen får heller ingen signaler, og viser ingeting. Har re innsatt alt på maskinen, og sjekket alle kabler og kontakter. Har resatt cmos. Har sjekket strømforsyning, cpu, ram og grafikkort, og allt virker. Noe som tyder på at feilen ligger i HK?

Samme hva jeg gjør, så kommer FF opp først. Betyr det at HK er dødt? Eller er det noen knep som kan få det til å funke igjen?

Noen som har vært borti dette før?

Endret av Meier
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken hardware er det du har? Det MÅ vi vite, da FF koden er ikke standardisert.

Epox 8RDA serien så betydde FF at det var feil med RAM eller oppstarten av RAM.

På EVGA 680i var FF synonymt med RMA av hovedkort.

Hovedkortet er et EVGA X58 3X SLI. På det så er det en i7 920 cpu. Ram er 3 x Corsair dominator ddr3 TR3X6G1600C8D kort. Grafikkortet er et Nvidia XFX Geforce 9800 gtx kort. Strømforsyningen er en Corsair TX650W. Og harddiskene er 2 stk 74 gb velociraptor.

Maskinen gikk først på en stk 74 gb velociraptor. Siden jeg hadde 2 stk av disse, så innstallerte jeg også den andre, for så å prøve å kjøre de i raid. Nen da maskinen ble slått på, så hadde jeg ikke noe bilde. Skjermen får ikke noe signal. Så jeg kommer ikke inn i bios. Har prøvd å starte opp fra en harddisk, men får bare opp FF feilmelding. For meg så virker det som om hele kortet har tatt kvelden. Men er det en løsning på det, så hadde det vært supert. Takker så mye for all hjelp jeg kan få. :)

Endret av Meier
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...