PS321 Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Hei. Jeg er en gutt på 19 som har diagnosen Paranoid Schizofreni. Jeg har vært utallige ganger på sykehus i livet mitt, men har hatt en god periode i sommer/høst, men nå er det verre. Selve problemet nå er den total manglende empatien og hatet mot andre mennesker. Jeg har aldri hatt noen form for medfølelse for andre, men føler nå at det er verre enn før. Bildene i hodet har også kommet tilbake, jeg vil ikke si dette til noen, for jeg har regnet meg selv som ferdig med psykiatrien, siden jeg har vært fri for alt en stund nå. Jeg må si at jeg er redd for hva jeg selv kan finne på, jeg greier ikke å styre meg selv lenger. Hva skal jeg gjøre? Jeg prøvde å ta mitt eget liv med henging sist søndag, men greide ikke og fullføre. Jeg trenger hjelp til hva jeg skal gjøre. Takk på forhånd og beklager skrivefeil. Lenke til kommentar
deathfuck Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Hei. gidd du og sjekke pm? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) I forhold til orthomolekylær lære som bl.a psykiateren Abram Hoffer har benyttet i lang tid så anbefaler han stort sett følgende; Unngå 100% hvitt sukker. Dette kan skape utrolig mange problemer. Unngå hvetemel og melkeprodukter Spis helt og fersk mat. Mye grønnsaker og frukt. Prøv å unngå kjøtt (skaper ekstra stress i kroppen). Spis heller linser og naturris etc. Nøtter og frø er også veldig bra mat. Spesielt Cashewnøtter inneholder nok tryptofan tilsvarende effekten av en SSRI-pille uten noen form for bivirkning (gitt at du ikke er allergisk mot nøtter) Sjekk deg for matintoleranse og allergier og eliminer alt det som trigger. Ta lecitin tilskudd (helsekost) som vil hjelpe på å dra stress nedover og avhjelpe hjernen. Dette finnes også i egg, men mange reagerer allergisk på egg. Ta omega-3 som vil virke betennelsesdempende, noe som roer ned reaksjoner i hjernen. Tilskudd: Ta Niacin (vitamin B3) 1000 mg 3 ganger pr. dag. Du kan reagrere med å bli veldig rød og varm av enkelte typer. Dette er normalt og helt ufarlig. http://www.shopping4net.com/no/Helsekost/Vitaminer/B-vitaminer/B-3-vitamin.htm Ta 1000 mg C-vitamin 3 ganger pr. dag http://www.shopping4net.com/no/Helsekost/Vitaminer/C-vitaminer/Super-C-complex.htm Du kan også forsøke å behandle for parasitter. Toxoplasma gondii er en katteparasitt som er koblet til utviklingen av lidelsen din. Hvis det er noe du lurer på er det bare å spørre. Det er også mulig du trenger B6 og Zinc, så det er lurt å ta et tilskudd som inneholder dette; http://www.shopping4net.com/no/Helsekost/For-kvinner/Naeringstilskudd/Mivitotal-plus.htm Du kan også kombinere dette med antipsykotia. Lengden du har hatt sykdommen sier noe om når du kan forvente bedring. Dette er ikke noe hestekur, men det er dokumenter i klinisk praksis å forbedre og også hos enkelte fullstendig kurere sykdommen. Håper du tar kontakt med kvalifisert fagpersonell om du ikke føler deg bra. Du kan også ringe ulike telefoner om du trenger noen å snakke med. F.eks Mental Helses Hjelpetelefon 116 123 Endret 22. desember 2011 av vidor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå