Gutt19år Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Hei, hvilken utdanning passer best til jobb innen finans og investeringer? Det vil si hvilken type økonomi utdanning. F.eks. hvilken av økonomi utdanningene hos CBS i København passer best for det? Har sett de har bank og finans på BI og vanlig finans. Er det noen som har erfaring eller kunnskap om dette emnet? Takk for svar på forhånd! Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 De jeg jobber med har sort sett 4/5-årig siviløkonomutdannelse eller mastergrad i finans. I tillegg er det en del ingeniører, sivilingeniører og personer med statistikkbakgrunn. Det spørs òg hva du vil jobbe med innen finans, selvfølgelig. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Det fins jo mange muligheter da. I Norge kan du hvert fall ta en mastergrad i Økonomi og Administrasjon enten ved NHH eller BI. Vet ikke hva BI gjør, men NHH tilbyr hvert fall spesialisering i Finans på masteren.I tillegg så tilbys det MBA i Finans på NHH. Har hørt en del bra om det. Hvis du skal til utlandet har jeg hørt at Erasmus-universitetet i Rotterdam ikke er så verst. Kjenner tre som går der, og de er ganske fornøyde. Mye festing. Lenke til kommentar
lokiju Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Dersom penger ikke er tema: Cass Business School (http://www.cass.city.ac.uk/). Da vil du både få god kvalitet på undervisningen og en anerkjent skole på CVen, samt muligheten til å knytte verdifulle kontakter i Europas finanssentrum. Når det er sagt aner ikke jeg hva slags ambisjonsnivå du har, men gjør du det bra her vil du kunne få stillinger innen JP Morgan, Goldman Sachs osv. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 lokiju: Går du/har du gått på Cass? Bare nysgjerrig. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Må si at jeg faktisk aldri har hørt om Cass før. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Når det er sagt aner ikke jeg hva slags ambisjonsnivå du har, men gjør du det bra her vil du kunne få stillinger innen JP Morgan, Goldman Sachs osv. Det kan man for så vidt om man gjør det bra også på norske studiesteder. Uten at jeg er motstander av å flytte til London av den grunn. (Skjønt jeg personlig heller ville endt på LSE, men det går litt på preferanser.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå