Gå til innhold

800 Lumia VS Titan?

mandodiao

Hva ville du kjøpt?  

13 stemmer

1. 1. Om du måtte velge mellom:

• Nokia Lumia 800
      9
    • Htc Titan
      3
    • Noe helt annet?
      1

Anbefalte innlegg

Jeg skal invistere i en ny smartphone siden min 3år gamle Iphone 3G begynner å

bli sliten..

De mobilene som sjarmerer meg mest er Nokia Lumia 800 og HTC Titan

Men klarer ikke bestemme meg for hvilken jeg skal ende på!

Har ikke hatt muligheten til å se på de fysisk enda , da de ikke finnes i elektrosjapper i noen mils omkrets fra der jeg befinner meg nå :ph34r:

Er åpen for andre mobilforslag også om dere har noe *juice* evt. noe spennende som kommer i løpet av januar, eller som går ann å skaffes utenfor landegrensene.. (er glad i å inneha bra produkter som få andre har :love: )

Spørsmålet er da : Hva ville dere valgt og hvorfor?

(Er det verdt å vente til nyåret med å bestille?)

Endret av mandodiao
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først vil jeg anbefale deg å grundig gå gjennom WP 7.5, altså bruke det og gjerne hatt en telefon fra før av. Årsaken er at jeg gikk fra Android til Windows 7.5, men jeg følte meg etterhvert ekstremt begrenset i mulighetene som ligger i WP 7.5.

Så til spørsmålet ditt. Jeg ville valgt Nokia Lumia framfor Titan, men dette er en smaksak mtp skjermstørrelsen. Begge telefonene er like responsive og er like raske og konsise.

Har selv nå eid en Lumia i 14 dagers tid og er veldig fornøyd med telefonen og utførelsen. For å ta noen kjappe opplevelser med Lumia:

Den ligger meget godt i hånden, og veldig mye bedre enn Titan. Det at telefonen har en viss tyngde samt gummideksel som følger med, gjør at den ikke sklir ved f.eks. skriving av meldinger.

Skjermen er sylskarp (AMOLED) og viser alle detaljer godt. Noe bue i skjermen, men ikke merkbart. De 3 touch-knappene fungerer godt og telefonen responderer godt. Lyden under samtaler er gode og du hører også samtalepartner godt.

Det følger med Nokia Drive, Maps og Music som er gode programvarer. Drive fungerer som en drøm, maps er et kart, begrenset hvor fancy det kan gjøres. Nokia Music er god hvis du har masse MP3, samt en god oversikt over konserter i området du er (sjekker via GPS).

Bra kamera med Carl Zeiss-optikk og tar gode bilder, noe dårligere videoer. Har lite erfaring med mobilkameraer, men kan si at det er bedre enn mange andre jeg har testet.

Batteriet i Lumia har blitt et stort samtaleemne i mange foraer, da dette tappes relativt kjapt. Jeg bruker ikke telefonen mer enn gjennomsnittet, men 1time togtur om dagen med musikk + litt surfing og noen samtaler er nok til at jeg dukker under 20% og har måttet lade telefonen på dagtid for å ikke gå tom til ettermiddagen.

Utenom dette er det som en hvilken som helst annen WP-telefon.

Nå skal det sies at jeg aldri hadde eid en WP-telefon og for meg ble det veldig mange begrensninger i OS'et. Blant annet er man litt som iPhone helt avhengig av programvare på enhver pc for å gjøre noe med telefonen. Du kan ikke lagre videoer fra MMS eller sende videoer med MMS. I tillegg er det lite applikasjoner i WP (kommer nok fler) og man er alltid litt utenfor "vennegjengen" om de f.eks. kjører WordFeud og andre morsomme applikasjoner, så er man alltid uten.

De applikasjoner som er der er mange ganger en del begreningser i. Som f.eks. i Spotify kan du ikke spole i sanger, noe som har irritert meg. Kjøper du en Lumia som er importert el.l. kan du få problemer med å sette opp MMS. Finnes heldigvis en løsning via applikasjonen "Nettverksoppsett", men den er ikke offisiell, så litt knoting må til dessverre.

Uansett, lykke til :)

Endret av Andey-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

kjøpte Nokia Lumia! hatt den i snart et døgn , og er temmelig fornøyd hittil , strøken design på både telefon og operativsystem , føles ut som kvalitet i hånden og alle programmer instalasjoner nedlastinger går som en drøm

Edit: takk for fyldig og bra svar forresten :thumbup:

Endret av mandodiao
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...