Tor Rasmussen Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Vi som bor i Bergen kan spare porto ved å hente varen hos Flexi-Data på Laksevåg. Likevel foregår bestilling via nett. Definerer man dette som fjernkjøp og har angrerett, eller defineres det som kjøp over disk ? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Er det en mulughet til å betale over nettet? Da tror jeg man egentlig skal ha angrerett. Men om man bare bestiller så henter og betaler der i disken så har man nokk ikke. For da kan man jo angre seg der i kassen før man har betalt. Jeg tror ikke de praktiserer angrerett om du henter og betaler i disken. Grunnen er at om man kjøper noe som har anrerett så skal man få med et skriv om det, ellers så utvides angreretten til 3 månder. Dette vet Flexi-data; Angrefristen gjelder kun der kunden er en forbruker og varen er blitt sendt til kunden. Kunden har 14 dagers angrefrist ihht Angrefristloven etter at kunden mottok/hentet varen. Angrefristloven og informasjon om angrefristen vil være vedlagt varen når kunden mottar den. Avbestillingen skal skje skriftlig, og helst ved bruk av vedlagt skjema. Det holder at avbestillingen er postlagt/poststemplett innen 14 dager. Varen skal returneres i egnet forpakning, helst slik kunden mottok den. Har ikke kunden egnet forpakning sender vi dette. Hvis varen er skadet eller returnert i ikke egnet forpakning vil retten til avbestilling bortfalle. Når jeg hentet/betalte varene mine der for en uke siden så fikk jeg ikke noe slikt skriv. Jeg ville nokk ikke satset på at du har angrerett, men du kan jo snakke med de å spørre om du får lov å bytte. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Jeg har ingen konkret angring. Bare lurte på reglene. Men du har nok rett. En kan si at hvis jeg bestiller via oppkrav så koster det meg ca 100,- ekstra, men da har jeg "kjøpt" meg angrerett. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Er blitt litt diskutert før i tråden Lover og regler når prisene faller? Personlig mener jeg at du har angrerett. Som DePress skriver i tråden "At han henter varen selv er uvesentlig, i og med at det er selve avtaleinngåelsen som gjør at loven trer i kraft. " Lenke til kommentar
ExcuZ Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 jeg har kjøpt et raid kort som jeg ikke fikk til å virke hos flexi, men jeg tror det hadde mest med resten av hwen min å gjøre, men jeg hentet det hos de, og betalte der. jeg fikk også igjenn pengene da jeg leverte det tilbake,, Lenke til kommentar
CFD Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Flexi data er kanskje DEN webshoppen som jeg er mest fornøyd med. Har returnert endel ting og fått det på garantien. Fikk tilogmed bytte en XP2000 til en XP2500 mot 271kr. FIn deal imo. Komplett var ikke så snille når det handlet om et Ti4200. Fikk kortet på garantien ,men jeg kunne ikke bytte til et R9700. Kunne det ,men de skulle ha 1600kr (ca) for et bytte. Ti4200 kortet kostet 1600 på webben og R9700 kostet 2400. Dette ble til 1600kr i mellomlegg og dette er jo et ran! Men ang flexi data så kan jeg anbefale dem! Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Takk for innspill. Joda, jegvet Flexi er en god butikk, har brukt dem en del, men jeg var bare litt interessert i angrerett eller ikke siden de ligger i grenseland mellom nettbutikk og overdisk-butikk. Jeg har aldri hatt problemer med dem, og for oss her i Bergen er det jo genialt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå