Battone Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Jeg fikk problemer i går med pc`n... Jeg kommer meg ikke videre fra biosbildet(eller hva det nå heter) Jeg har klokket ned og alt, først trudde jeg det var rammen som hadde tatt kvelden, men dette fikk jeg testet på lørdagen... Jeg er på jobb i helgen(nattevakt) og har derfor ikke hatt tid til å drive med noe særlig feilsøking.. Jeg er ikke sikker om det er hw feil engang, for av ca 40 forsøk på å komme inn i xp, så lykkes jeg 3 ganger.. 2 ganger fikk jeg total crash og restart og en gang så jeg ett glimt av en blåskjerm.. Hadde noe lignende problem før og da var det at rammen visstnok var for høyt klokket, men da fikk jeg melding om skjermkort-driver feil. Som sagt, jeg jobber og ønsker dermed å bruke minst mulig tid på dette i helga.. Håper på no tips, er på jobb nå så jeg får ikke testet ut forslagene før imorgen.... Ja, en ting til, når den låser seg i "biosbildet" får jeg opp en "m" istedenfor info om mhz og ev hdd og cd-rom... Lenke til kommentar
Battone Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Prøvd det... Om det hjelper deg litt på vei så driver jeg litt med pc og slikt, så litt kan jeg.. Hadde håpet på om noen visste hva den "M`n" var.. om det er en eller annen "secret msg" fra hk som forteller presist hva som er feil eller no i den duren... Lenke til kommentar
Battone Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Hadde håpet på noen tips i natten... men men, ikke så enkelt kanskje om man ikke har pc`n foran seg.. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Du har vel ikke noen lys på hk som forteller hvor langt maskina har kommet i oppstarten? mange hk som har det nå til dags.. se i manualen.. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 jaja, tenkte jeg kunne gi litt tilbakemelding nå da jeg har "funnet" feilen... Jeg testet skjermkortet og det viste seg at dette ikke var no i veien med... Så da gikk jeg på cpu, tok den ut, førte på ny goop og vips så var problemet løst?!? Litt merkelig egentlig, eller... Det virket som kanskje kanskje kontakten til cpu og hk på en eller annen måte ikke var der.. cpu satt korrekt, temp var perfekt og den bootet "av og til"... Funnet feilen og er glad for at jeg slipper å svi av noen tusenlapper på nytt skjermkort ennå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå