Gå til innhold

Takket ja til NetCom, bekreftelse fra Ucan2


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er NetCom-kunde, og har telefon som fremdeles er operatørlåst, kjøpt fra NetCom.

 

Nå nettopp ringte en hyggelig mann som sa han var fra NetCom.

Han tilbød meg enten 1000 kroner i ringetid eller 1000 kroner i rabatt ved kjøp av ny telefon.

 

Jeg har lenge hatt lyst på Samsung S2, så etter å ha forsikret meg om at det KUN var et mellomlegg på 2299, og INGEN andre heftelser, takket jeg selvsagt ja.

 

2299 for en Samsung S2 er jo et røverkjøp.

Så kom bekreftelses-SMS:

Send Takk til 26112 for å bekrefte bestilling. <navnet mitt>, Galaxy SII i9100, 2299kr +frakt.

 

Send Takk til 26112 for å bekrefte bestilling av abonnement og telefon. <navnet mitt>, NetCom Ucan2 Mojo - 12 mnd., <telefonnummeret mitt>. 129,- pr mnd. fast og mobil 0/0,39, 12mnd avtale. Mvh, Ucan2

 

 

Følgende e-post kom til inboksen min i samme stund.

Jeg stusset litt på at jeg måtte oppgi e-postadressen min til NetCom... De kjenner meg vel, og har den i sitt register?

Vi takker for din bestilling av abonnement hos oss.

 

Personopplysninger:

Navn: <navnet mitt>

Person nr.: 123456

Adresse: xxxxx

Postnr & Sted: 1234 xxxxxx

Mobil: 12345678

 

Ucan2

Tjeneste: Netcom Ucan2 Mojo - 12 mnd.

Behold nr.: <telefonnummeret mitt>

Fastpris: Nei

SMSpakke: Nei

Surfepakke X-Small: Nei

Surfepakke Small: Nei

Surfepakke Medium: Nei

Surfepakke Large: Nei

Pris pr. mnd.: 129,00

Avtaletid: 12 mnd

Ringepris til fast: 0/0,39 (laveste/høyeste ringepris)

Ringepris til mobil: 0/0,39 (laveste/høyeste ringepris)

Tillegg: Oppgradere Ucan2 avtale

 

Samsung

Tjeneste: Galaxy S II i9100

Pris: 2 299,00 (bundlepris)

 

 

Informasjon om ordren:

Opprettet av: <Navnet hans>

Opprettet dato: to 22.12.2011 17:06:01

Bekreftet dato:

 

 

Jeg trodde jeg hadde en avtale med NetCom.

Ucan2 har jeg hørt mye dritt om, og hadde ingen anelse om at det var Ucan2 som ringte meg nå, før jeg oppdaget at det stor Ucan2 i tekstmeldingene og e-posten.

Jeg trodde det var NetCom som gav meg et godt tilbud. Han sa ikke Ucan2.

 

Prøver den hyggelige selgeren å få meg til å bytte abbonnement?

Jeg vil ikke bytte abbonnement, jeg vil kun ha billig Samsung-telefon.

Jeg føler ikke at samtalen og teksten stemmer overens.

Men finjuss var aldri min sterke side.

 

 

Hva er sammenhengen mellom NetCom og Ucan2?

Er det samme selskap, eller er Ucan2-selgeren en svindler når han gir seg ut for å være NetCom?

Jeg var ikke forberedt på å bytte abbonnement, og i hvert fall ikke til et selskap som benytter tvilsomme metoder.

Et Google-søk viste at mange er misfornøyd med Ucan2 og metodene deres. Har de lurt meg?

Jeg trenger litt hjelp her...

 

Forresten så sa han at hvis jeg ombestemte meg, så kunne jeg la være å foreta meg noe.

Ingenting er bindende før jeg sender "Takk" til 26112.

Stemmer det?

For eposten sier jo "Vi takker for din bestilling av abonnement hos oss. ", som om jeg allerede hadde bestillt. Har de allerede registrert meg som kunde?

 

Nå er jeg i tvil om dette er et bra valg. Særlig siden han ikke sa noe om Ucan2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slik jeg ser det på ucan2 sine hjemmesider er det nokk der du har fått abonemant ja... der koster en gs2 "2299,- Med Netcom Ucan2 Mojo - 12 mnd" og etter 12 mnd. blir totalprisen på 3847.00.

de har også 1000kr. "gratis" fri bruk sammen med abb. ucan2 mojo. Så det kan se ut som om han har lurt deg ved å si at han er fra netcom ja:( men du kan jo avbryte orderen:)

 

edit: du kan jo også ringe netcom i morgen for å få bekreftet/avkregtet ucan2:)

Endret av agnard
Lenke til kommentar

NetCom eier Ucan2 tror jeg, akkurat som Djuice eies av telenor...

 

edit: nettadressene deres var ucan2.netcom.no før, kan hende det er helt skilt ut som eget selskap.

 

Fra en stillingsannonse:

Ucan2 er et dynamisk og nytenkende selskap som inngår i NetComs friske satsing for å vinne enda flere fornøyde mobilkunder på privat- og bedriftsmarkedet i Norge. Vi holder til flotte lokaler på Vinderen i Oslo med kort avstand til sentrum og offentlig kommunikasjon. I tillegg har vi avdelingskontorer i blant annet Bergen, Trondheim, Drammen og i Marbella, Spania. Med solid vekst de siste årene er vi glade for å behøve enda flere ansatte som passer inn i vår bedriftskultur av offensivitet, arbeidslyst, kreativitet og mye latter!
Endret av jale
Lenke til kommentar

Sjekk denne linken - Ucan2 ser ut til å være en aktør som "forhandler" avtaler med NetCom. Så det kan være at de har "forhandlet" fram et spesielt abonnement (eller flere) hos NetCom som de selger videre.

 

Personlig ville jeg kontaktet kundeservice hos NetCom før jeg endelig aksepterte - for å sikre at det ikke har noen økonomiske konsekvenser. Men jeg ser at all support etc går via NetCom.

 

Det er ellers ikke uvanlig at mobilabonnement selges på denne måten. Blant annet vet jeg at en av de større aktørene i Tyskland kun selger abonnement på denne måten.

 

@jale: NetCom eier ikke Ucan2. NetCom er ikke lengre noe selskap - det er kun et merkenavn. Selskapet som eier merkenavnet NetCom er Teliasonera Norge AS, samme gjelder NextGenTel og Chess. Men uansett har ikke TeliaSonera eierinteresser i Ucan2, her ser du hvem som eier Ucan2. Men Djuice er et selskap eigd av Telenor - der har du rett.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Snakket med NetCom support, og fant ut at mitt nåværende abbonnementet var nesten dobbelt så dyrt som det burde, ved mitt forbruk.

 

Byttet derfor fra Ucan2 til NetCom, og fikk Galaxy SII til omtrent halv pris.

Min nåværende telefon hadde en uke igjen av bindinga.

 

Forutsatt at jeg ikke har misforstått noe, tror jeg dette løste seg greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...