Gå til innhold

windows reset, 12 timers arbeid i vasken!!

Anbefalte innlegg

vet det er en lang post, men please les den, jeg orker ****** meg ikke å gjøre alt en gang til. Det ser kanskje enkelt ut, men det er det ikke. dette er den verste bug pc'en jeg har vært borti!!!

1) reformaterte windows 98

2) brukte 3-4timer på en jævla tysk isdn driver måtte gi opp

3) fikk til isdn driveren dagen etter

4) installerte word, norton, drivere, frisurf

5) lasta ned kanskje 30-40 mb i oppdateringer and stuff på 64k

6) installere skriverdriver

7) reboot

8) internetten virker ikke

9) avinstallere frisurf

10) reboot

11) avinstallerer skriverdriver (som jeg tror har skylda) prøve å installere frisurf, system klikker

12)reboot

13) masse feilmeldinger

14) reboot

15) AAAALLLLLLLLLTTTTT satt tilbake til start!!!!!!!!!!!!!!!!!

Drivere mangler, programvare er fjerna, osv. åssen kan noe sånt skje??

tror systemregisterfeilen har skylda da mn. går d an å restore noe sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff, jeg hadde MYE problemer med mitt TELES ISDN kort. Sinnsykt mye problemer. Men fikk det alltid til i slutten..

Men til slutt ble jeg lei å kjøpte en ISDN usb box, en skikkelig en.. Men så tok ikke mange dagene før jeg fikk ADSL fra NGT :p

Uansett, hvorfor windows98? Win2k er dyrt ja.. Men kan alltids legge inn noe som er bedre, helt gratis :D -> Linux.

Jaja, offtopic. Men jeg er glad mine win98 / teles dager er over.. *puh* :smile:

Men jeg vil tro at win98 er det største problemet. Det er tross alt kjent for alle sine feil. (men TELES er jo verre, så om du har det kortet så er det kortet's feil ;))

Lenke til kommentar
Jaja, har løsningen på isdn kort problemet, tror jeg..... men pointet her hvordan windows 98 kunne tilbakestille seg til et tidligere tidspunkt, går d an å få tilbake de driverne, oppdateringene osv. som jeg har jobba ganske mye med?

Du tenker sikkert på driver rollback eller gjenopprettingspunkter. Det er det vel bare XP som har (og kanskje W2k).

Lenke til kommentar

Hot tip;

Etter at du har fått inn win98 og enke drivere for lyd og skjermkort. Samt installert office, spill og andre programmer du vanligvis bruker (dvs. foreta en GRUNNINSTALLASJON av windows - som du vet byr på ingen/få problemer), lag så et image av disken din!

Et image kan lages med programmer som f.eks DriveImage, winimage, ghost osv.

Det tar normalt 5-10 minutter å gjøre. Et image er en binær kopi av systemdisken din (hold kjeft alle kverulanter, jeg vet det ikke er helt korrekt, men det gjør det hele litt mer forståelig).

Dersom det skulle skje rare ting som dette under videre installasjon, kan du så boote opp maskinen med bootdisker (man kan lage disse i overnevnte programmer) og tilbakeføre imaget på systemdisken din igjen, så slipper du nemlig å måtte begynne med ny fersk formatering og reinstallering.

Tenk, ferdig konfigurert winshit98 på 10 minutter!?!? :yes:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...