moby_duck Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Skal på hytta i juleferien, og tenkte jeg kunne skaffe meg noen offline spill som jeg kan pusle med når vi kommer hjem fra skitur. Har en relativ grei PC, men litt dårlig skjermkort. Ikke en gaming PC, men fungerer greit til det meste som er et par år gammelt. Liker spesielt godt strategi- og krigsspill, men går egentlig bra med stort sett alt. Noen ideer? Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 mulig å være mer spesifikk? Vil du ha gamle/nye spill? RTS, TBS? hva slags rollespill? 1st person? 3rd person? story-focused/hack&slash? Lenke til kommentar
oOF Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Space Rangers 2: Reboot er akkurat det du vil ha! Endret 22. desember 2011 av oOF Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Skyrim. FPRPG X3 (kom nettopp ut en ny utgave som leder an til oppfølgeren). Spacesim/micro management Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 22. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2011 mulig å være mer spesifikk? Vil du ha gamle/nye spill? RTS, TBS? hva slags rollespill? 1st person? 3rd person? story-focused/hack&slash? Liker egentlig alt, er ikke så pirkete på sånt. Det eneste kravet er egentlig at det ikke er for "fancy" pga dårlig PC. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (rts)Om du ikke har spilt gjennom sc1/wc3 kampanjene kan du spille de, ingen krever særlig av datamaskinen. (rpg)Arcanum of steamworks&magic obscura, veldig charechter customization&story fokusert, ccombat gameplayer er ikke så mye å skryte av forsåvidt. (tbs) så har du heros serien, 3'ern og 4'ern går greit på de fleste pc'er dette er spill man går fort lei av igjen dog. Master of orion 2 er også en stor klassiker i TBS typen, dette har du sikkert spilt hvist du er 20++ i alder, veldig godt designet space-game hvor du tar over galaksen, stor fokus på infrastruktur og designing av krigsskipene dine for mest effektivitet i combat(ufatteli stort utvalg av våpen/armor/specials her) hvist du vil ha et first-person rpg game så tror jeg jeg ville anbefalt might&magic 7 eller 8, krever heller ikke særlig av pc'n kan muligens være nokså tricky å få til å funke på w7 for det har jeg aldri prøvdt, på vista gikk det fint dog. Gta vice city er jo en klassiker å ta med seg, også et spill man ikke akkurat kan sitte med i timesvis dog. Red alert2 er jo en klassiker i rts typen, vordan basen din kan sprenges på 2 sekund og du ofte ikke kan gjøre noe annet enn å bygge en svær barriade av defenses for å stoppe det er nokså frustrerende her dog, personlige håndterer jeg ikke spillet annet enn multiplayer. Rise of legends var overraskende gøy å spille gjennom og faktisk, en nokså ukjent tittel, som du sikkert ikke har spilt før, det blir norgent repetativt når du kommet til 3. akt av kampanjen, men da har du brent av et god stykke timer for å si det slik Kan komme med flere forslag dog de jeg vil fremme mest er: might&magic8, master of orion2, rise of legends kan komme med flere mer ukjente titler om ønskelig, kanskje jeg bommer på smak her til og med :\ Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Terraria, Audiosurf, Sims, Mount & Blade, Trine 2.......Orcs must die 1 Lenke til kommentar
spamex Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Age of empires 2 syns jeg er ett genialt spill å spille alene. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Space Rangers 2: Reboot er akkurat det du vil ha! Jeg siterer meg selv igjen. Herlig skrudd humor i en rar forpakning, men det er et knallspill å ha på en gammel bærbar. Jeg skal faktisk ha det med når jeg drar på ferie julaften. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Star Wars: Knights of the Old Republic Dungeon Keeper i DOSBox Lenke til kommentar
MrPool Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Red dead redemption? Ops, det finnes jo ikke til PC. Endret 22. desember 2011 av MrPool Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Football Manager? Ser Master of Orion 2 er foreslått her. Fantastisk spill! Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Dungeon Keeper i DOSBox Hvorfor dosbox? kjøpte faktisk dungeon keeper fra gog.com (til tross for at jeg kunne nedlasta ulovlig da) kosta 3dollar, funker helt fantastisk uten dosbox den versjonen der, er sikkert på tpb også. Lenke til kommentar
nordmannen Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Transport Tycoon Deluxe eller hva med Age of Empires? Lenke til kommentar
Skaal Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Bastion, helt klart! I hvert fall hvis det var meg. Med Steam i offline-modus i så fall. Det er dog for nedlasting, og aner ikke om du har mulighet for å kjøpe dette med kort siden jeg ikke vet alderen din. Men hvis du kan er det en helt klar anbefaling fra min side! Bastion er det SP-spillet jeg har kost meg mest med i år. Indie FTW! Her er en liten video hvis du ikke har hørt om det før: Og fra Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Bastion_%28video_game%29 PS: Anbefaler deg å plugge i en 360-kontroller hvis du har det. Endret 23. desember 2011 av Smål Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Hvorfor dosbox? kjøpte faktisk dungeon keeper fra gog.com (til tross for at jeg kunne nedlasta ulovlig da) kosta 3dollar, funker helt fantastisk uten dosbox den versjonen der, er sikkert på tpb også. Jo, glemte helt at gog eksisterte! Jeg kjører iallefall i DOSBox (bruker Arch Linux). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå