Gå til innhold

Planlegging av TV-signaler i mitt nye hjem.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Dreambox 800 HD pnr.

Planen min er å koble den til TVen i stua, men jeg vil også gjerne ha signalet inn til PCen min (som igjen er koblet til en tv) på gutterommet mitt ca 25 meter unna.

Jeg har sett på en Slingbox som virker veldig fristende, men det som bekymrer meg er om internettlinja mi klarer å levere et skarp bilde. Speedtesting av linja gir meg 11 mbit inn, og ca 0.65 mbit ut. Er det noen som har erfaringer på området?

Er det eventuelt noen andre muligheter jeg burde vurdere?

er ikke fristet til å trekke en 25 meter hdmi kabel, men er det i siste ende den beste løsningen så vil jeg jo gå for den.

Har også tenkt på om jeg kan sette opp en form for PC-server som kan sende signalet fra Dreamboxen til min PC på gutterommet via en TP kabel.. Er dog ikke helt stødig på området og vegrer meg litt for å gå til innkjøp av en server jeg ikke kan få brukt fornuftig.

Tips og råd mottas med stor takk! :-)

Venlig hilsen Mario.

Endret av vaffel2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har en Dreambox 800 HD pnr.

Planen min er å koble den til TVen i stua, men jeg vil også gjerne ha signalet inn til PCen min (som igjen er koblet til en tv) på gutterommet mitt ca 25 meter unna.

Jeg har sett på en Slingbox som virker veldig fristende, men det som bekymrer meg er om internettlinja mi klarer å levere et skarp bilde. Speedtesting av linja gir meg 11 mbit inn, og ca 0.65 mbit ut. Er det noen som har erfaringer på området?

Er det eventuelt noen andre muligheter jeg burde vurdere?

er ikke fristet til å trekke en 25 meter hdmi kabel, men er det i siste ende den beste løsningen så vil jeg jo gå for den.

Har også tenkt på om jeg kan sette opp en form for PC-server som kan sende signalet fra Dreamboxen til min PC på gutterommet via en TP kabel.. Er dog ikke helt stødig på området og vegrer meg litt for å gå til innkjøp av en server jeg ikke kan få brukt fornuftig.

Tips og råd mottas med stor takk! :-)

Venlig hilsen Mario.

Linux TV API støtter streaming direkte fra Dreambox og ut, enten LAN eller WAN.

Er Dreamboxen og TVen på gutterommet ditt på samme LAN?

EDIT: valgte å svare direkte på posten din da du ikke er så aktiv her.

Endret av RePaC
Lenke til kommentar

Linux TV API støtter streaming direkte fra Dreambox og ut, enten LAN eller WAN.

Er Dreamboxen og TVen på gutterommet ditt på samme LAN?

EDIT: valgte å svare direkte på posten din da du ikke er så aktiv her.

Takk for svar!

Jeg skal lese meg opp om Linux TV API, håper det kan være tingen for meg.

Beklager for seint svar, grunnet intens julefeiring.

Ja det skal kobles inn på samme LAN.

- Mario

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...