Everket Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Etter jeg så Pillars of the earth så fikk jeg fryktelig lyst til å spille et spill der man er i middelalderen, og der man gjerne er en slags hersker over et lite område, en enkelt by kanskje. Så man bygger og utvikler videre, med hovedfokus på og utvikle selve byen, men eventuell krigføring kunne jo også vært moro. Elendig formulert noen håper noen forstår. Det første spillet som slo meg var Crusader Kings, og jeg liker godt spill fra paradox - hearts of iron, europa universalis osv. Men akkurat crusader kings prøvde jeg for sent. Spillet ser rett og slett for gammelt ut, og jeg har ikke toldmodighet til å lære meg spillet når det er såpass gammelt. Heldigvis kommer Crusader Kings i andre kvartal neste år - bare synd paradox sine spill ofte tar minst et halvt år med patching før det er spillbart. Finnes det noe liknende ? Lenke til kommentar
koots Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Settlers-serien (som jeg forøvrig ikke har rørt siden Settlers IV) kan kanskje være noe. Mulig å spille på peacefull med fokus kun på å utvikle byen. Ellers føler jeg at jeg har noe på tungen som også kanskje kan passe, men pokker om jeg kommer på det nå... Lenke til kommentar
Licht Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Personleg synest eg du burde prøve Crusader Kings sjølv om det er gammalt - mesteparten av tida skal du jo sjå på eit fargekoda kart eller lese tabellar. Det er Paradox, tross alt. Alternativ eg kan komme på er Anno-spela (kanskje særleg 1404), Patrician-spela, eller Europa 1400: The Guild. Sistnemnde er heller ikkje så nytt, då, og det er ein god del handelssimulasjon blanda inn i dynasti- og bybygginga. Lenke til kommentar
Markustfu Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Crusader Kings II har vel så å si vært ferdig i ei god stund, å det eneste som gjøres no for tida e generelt pussing på et allerede vel gjennomført spill Anbefaler sterkt DD'ene, dersom interessert, her. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Tja du har jo Stronghold 1, der har du både krigs kampanje og økononisk kampanje, det er jo ikke en simulator da, bare et RTS så det er noe enklere enn andre spill Lenke til kommentar
Everket Skrevet 25. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2011 Tusen takk for gode forslag. Crusader Kings har jeg prøvd en 5-6 ganger, og det går like dårlig hver gang Utrolig synd, for jeg vet det er et fantastisk spill. Tror jeg tar en titt på Anno spillene, settlers 2 spilte jeg faktisk nettopp, utrolig spill. Stronghold prøvde jeg for mange år tilbake, tror det var det første spillet i serien. Hvordan et etterfølgerene? Har hørt de bare gikk en vei, og det var nedover. Tror jeg fant en diamant på steam i dag, knights of honor? Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) Har prøvd Settlers 3 og 4, og støtter 4'ern sterkt. Ellers er jo også Stronghold Crusader et alternativ? Det er også et veldig godt spill med litt samme fokus som Settlers-spillene. (På den måten at du må starte med å sanke inn resurser, for å så bearbeide resursene, for å så kunne lage noe med de osv. ) Veldig middlelalder-spill med hovedfokus på både oppbygging av sin lille 'by' og på krigføring (enten lokalt, på nett, eller mot bots). Når det gjelder etterfølgerene til de nevnte spillene her: I Settlers-serien har jeg ikke turt å gå noe lengre enn settlers 4. Jeg har rett og slett ikke turt. Er for glad i de gamle figurene (før alt begynte å se "nytt" ut). I Stronghold-serien, har jeg prøvd både stronghold 1, crusader, og 2. Selv likte jeg best Crusader, da denne gir rom for så mye mer spillbarhet IMO, enn 1'ern. Stronghold 2 har jeg så vidt prøvd, og jeg likte det ikke. Jeg synes de hadde lagt alt for mye arbeid i grafikken, enn det å kunne kose seg med spillet. Så ja. Anbefaler Stronghold Crusader og Settlers IV. Endret 25. desember 2011 av Kallileo Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Tror nok spillet mount and blade er noe som kan passe? Lenke til kommentar
Everket Skrevet 25. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2011 Da har jeg en hel hau med spill jeg kan teste. Dumt jeg ikke plukket opp mount and blade når det var på tilbud tidligere denne uken. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Tror nok spillet mount and blade er noe som kan passe? Dette går jo ikke ut på å "bygge" noe som helst nesten... Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Crusader Kings er det klart beste forslaget som er kommet. Ellers er Knights of Honor brukbart, det har noen elementer som får det til å minne litt om Heroes-serien, men dessverre blir det litt for ensformig i lengden. Vel verdt å spille gjennom en gang eller to for en billig penge dog. Lenke til kommentar
Dobica Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Har et spill min bror spillte mye: Lords of the Realm 2 http://en.wikipedia.org/wiki/Lords_of_the_Realm_II Der er man en Lord, må bygge opp og erobre byer, inngå allianser osv Endret 1. januar 2012 av Dobica Lenke til kommentar
Everket Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 De et er en gammel god slager som jeg har orginalt, og i tillegg kjøt på gog.com. Kanskje på tide å dra det frem igjen Eller kanskje prøve lords 3 ? Lenke til kommentar
Dobica Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Åja, er det kommet Lords 3, Må nesten sjekke det ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå