JegerLars Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Hei, Situasjonen er den at jeg kjøpte en helt ny laptop uten OS men med en USB ODD som jeg tenkte å bruke til å boote Windows 7 ifra. Maskinen booter fint, men så på installasjonsskjermen til Windows 7 får jeg en feilmelding om at (sånn ca) "a needed CD/DVD drive driver is missing, you can safely remove the Windows installation cd now to insert your ODD drive" - okey tenker jeg, da setter vi inn CD'en som kom med den eksterne ODD - intet skjer (for det første fulgte det ikke med noen drivere på cden som fulgte med cd-spilleren, bare masse kjafsig programvare for å brenne CD'er etc). Så reebooter jeg 5-8 ganger bare for å være sikker på at det ikke var et uheldig tilfelle. Hver eneste gang klarer ikke Windows 7 å finne den eksterne ODD (det ble lovet fra dere om at jeg fint skulle klare å boote/installere Windows 7 fra denne eksterne ODD før jeg kjøpte maskinen). Så da sikter jeg meg inn mot at det er Windows 7 det er noe i veien med. Durer ivei med CD'er til (som fungerer utmerket på andre PC'er) Windows XP og Vista - nei, det fungerer heller ikke. Tilsvarende feilmelding om at den eksterne CD spilleren (ODD) ikke er til å finne. Okey - da prøver jeg å boote fra en USB pinne - via programvare som WinToFlash - samme fordømte feilmelding! Og nå skal det jo nevnes at det ikke er noen CD-spiller koblet til PC'en!! Så da er kansje BIOS ikke riktig? Sjekker: Nei der er alt fryd og gammen, ODD er førstevalg på booting og alle HDD er listet opp med korrekt info etc. BIOS oppdager også ODD når den er koblet i (!). Så prøver jeg de forskjellige USB portene, nei, alle får samme melding. Hva kan være problemet? Mvh, Lars Haugom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå