Gå til innhold

[Løst] Problemer med å se hele bildet på skjermen (Sony)

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Føler at jeg har gode nok basiskunnskaper til å fikse på de mer vanlige feilene når det gjelder dette, men nå står jeg fast..

Dette er en TV som tilhører min mor, og for noen dager siden, så klagde hun på at hun ikke kunne se hele bildet på skjermen, noe jeg vet hun kunne før, og dette har fungert i et par år nå.. Jeg har nå sett på selv, og finner ikke ut av problemet. Kan ikke tenke meg at mamma har fiklet med noen innstillinger, men hvem vet, ikke sant?! Edit: Hun har jo selvfølgelig sagt at hun ikke hargjort noe, og det "bare ble sånn"..

Bildet fungerer som det alltid har gjort når hun kobler til PC via HDMI. Problemet gjelder bildet via Canal Digital.

TV: SONY KDL-40V4000

CanalDigital: HD PVR 101-ST

For å ta CD-bolsen først, så er det ikke så mange innstillingene å velge mellom.. Man har på bildeinnstillinger valg om SD-signal som går via SCART, så den er uaktuell. Ellers så har vi valgene om HD, og der har jeg prøvd å velge mellom 720p og 1080i, -576p er vel lite aktuelt.

Ellers så er valgene:

HD Fargerom: RGB!, YCbCr

AUX SCART: Kompositt!, S-Video

Standard Kompositt: PAL kompositt!, SECAM kompositt

De med utropstegn bak, er de som står som valgt.. Dette er det som kan forandres og fikse på når det gjelder bildeinnstillinger på CD sin boks.

På TV-en, hvor jeg trodde jeg kunne fikse det, har følgene valg.

Fra hovedmenyen, så finner jeg at det eneste jeg kan forandre på som er vesentlig her, er under Innstillinger -> Innstilling -> Skjerminnstillinger:

Her kan jeg velge mellom

Skjermformat: Wide!, Smart, Zoom

Autoformat: Av, På

Bildestørrelse: Full pixel, Normal

Mener jo å ha prøvd alle mulige kombinasjoner, men ingenting hjelper. Wide er den som er klart best. På min egen TV, en SONY KDL-40W2000 (hvis jeg ikke husker helt feil), så har jeg under Bildestørrelse også valgene -1 og -2, noe mamma ikke har.

Som sagt, dette har fungert før, men nå, altså ikke.. og jeg skjønner ikke hva annet jeg kan gjøre. Når jeg koblet inn SCART og kjørte SD-valget på CD-boksen, så kunne jeg se hele bildet ordentlig.. men, da var det jo ikke HD.

Tusen takk for all hjelp! :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...