Gå til innhold

Smarttelefonen fra Helvete


Fx21

  

85 stemmer

  1. 1. Hvilken smarttelefon er den beste på markedet?

    • Samsung Galaxy Nexus
      31
    • HTC Titan
      6
    • HTC Rezound/Vigor (Kommer)
      1
    • Samsung Galaxy Note
      25
    • Nokia N9
      1
    • Nokia Lumnia 800 (Kommer)
      4
    • Annen (Spesifiser i kommentarfeltet)
      7
    • Motorola Razr
      2
    • iPhone 4S
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er Galaxy Note som er den beste mobilen nå. Best skjerm og best batteritid. Vel stor kanskje.

Det er ikke EN telefon som er best for alle. Note kan være best for noen, mens iPhone kan være best for andre. Andre igjen er best tjent med en Nokia til 298 fra Clas Ohlson.

Selvfølgelig, min bestemor hadde ikke klart å forstått seg på en Andriod, WP eller iOS mobil, men nå er ikke denne tråden på jakt etter en mobil til min farmor. Looptop sier vel at Note er den mobilen som scorer best på dagens kåringer. Vennligst prøv å lavære å henge deg opp i andre sine uttalelser. Jeg har hørt at forskjellene mellom Note og Nexus er enorme, men jeg tror dessverre at noten blir for stor for meg. Tviler på at den passer i noen av dongeribuksene mine, derfor er ikke Noten noe alternativ for meg, dessverre.

 

Til dere som eier en Note; har dere problemer med å få med dere telefonen? Skulle aller helst hatt den, men tror den blir for stor for meg :(

Den passer i Cheap Monday bukser. Det sier vel det meste, absolutt null problem å frakte med seg, jeg tenker ikke over størrelsen engang. Så en S2 i dag, den bleknet i forhold. Lurer på hvordan iPhone kommer til å se ut i forhold, det har jeg enda ikke sett. Regner egentlig med at iPhone har en skarpere skjerm, det skulle du ihvertfall tro mtp. størrelsen, men det vil vise seg.

 

 

Det er Galaxy Note som er den beste mobilen nå. Best skjerm og best batteritid. Vel stor kanskje.

Best skjerm?

 

Den er vel brukbart, sånn unntatt at den er grønn fra alle andre retninger enn perpendikulært på.

Se på klokken på pauseskjermen f.eks, det hvite er sterkt turkis bare du kommer 10-15 grader unna.

 

Her er f.eks iphone 4/4s sine LG IPS paneler overlegne, eller samsung/sony sine s-lcd paneler som brukes i xperia linjen fra SE.

Jeg ble nysgjerrig og prøvde å se dette på Noten min. Det hvite var fullstendig hvitt. Det kan ikke hende at du er fargeblind?

Endret av Jostein K.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For min del går den lett ned i lomma ihvertfall. Har ikke hatt problemer med en eneste komme faktisk. Eier selv tablet, men det er uansett digg med en skikkelig skjerm på telefonen og :)

 

Flimzes: Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i hva du sier. Skjermen er størst og har best oppløsning. Dette er ubestridbare fakta. Hva angår turkishvitt eller grønnfarge er ihvertfall ikke det noe problem på min skjerm.

Av de 15 seneste samsung galaxy produktene jeg har sett, så har samtlige hatt dette problemet (er alltid noen som sitter med en samsung på tbanen), så om du etter nøye inspeksjon under hvitt bakgrundslys kan si at din skjerm ikke er grønn så bør du prise deg heldig, men av alle de jeg har spurt med en galaxy, så har samtlige påstått at det hvite var helt hvitt, og samtlige av dem har tatt feil, og skjermen har vært grønn når de har tatt den frem.

 

Størst er kanskje best når du bruker den, men ikke når du skal oppbevare den, og hva kommer til høyest oppløsning så er dette en bieffekt av størrelsen - den er langt i fra best på skarphet der både iPhone og SE Xperia Ray ligger et stykke foran.

 

Men sett bort i fra den skjeve fargebalansen, så er jo skjermstørrelsen kun en smaksak, der enkelte foretrekker "telefonstørrelse" på telefonene sine, og andre heller vil ha en tab.

Hvor i all verden får du dette fra? Skjermen på både Galaxy S, SII og Note har samme farge fra siden som ellers.

 

Må bare spørre deg. Hvilken tlf. har du?

Lenke til kommentar

Siden du er åpen for det meste, kan jeg komme med forslaget om å skaffe deg en brukt E71 for en billig penge. I fare for å bli tatt for reklame for meg selv her, kan jeg jo bare si at du kan sende meg en PM om du skulle trenge en!

 

Mer om hva du faktisk spør om:

Velg først hvilket OS du vil ha. Se så på mobil.

 

EDIT:

Ved å kun se på OS-et mener jeg at iOS per i dag det som er enklest å bruke for mannen i gata, Android er mer nerdete og har innstillinger for det meste, mens WP7 er nykommeren som plasserer seg veldig nært iOS. Personlig tror jeg at WP7 (eller da nyere versjoner) kommer til å trone om noen år (spesielt blant typen mødre-som-skal-vekk-fra-Nokia-mursteinen).

Endret av Trussl
Lenke til kommentar

Siden du er åpen for det meste, kan jeg komme med forslaget om å skaffe deg en brukt E71 for en billig penge. I fare for å bli tatt for reklame for meg selv her, kan jeg jo bare si at du kan sende meg en PM om du skulle trenge en!

 

Mer om hva du faktisk spør om:

Velg først hvilket OS du vil ha. Se så på mobil.

 

EDIT:

Ved å kun se på OS-et mener jeg at iOS per i dag det som er enklest å bruke for mannen i gata, Android er mer nerdete og har innstillinger for det meste, mens WP7 er nykommeren som plasserer seg veldig nært iOS. Personlig tror jeg at WP7 (eller da nyere versjoner) kommer til å trone om noen år (spesielt blant typen mødre-som-skal-vekk-fra-Nokia-mursteinen).

E71 er dessverre ikke noe alternativ. Jeg elsket det høyt, emn jeg vil nå gå over på en større mobil. Grensesnittet til symbian er litt for lavt uforholdsmessig til hva jeg ønsker på min neste mobil, men takk for tilbudet!

 

iOS blir for enkelt for meg, dette er hovedgrunnen til at jeg velger 4S bort. Det er en knall mobil med kraftig A5 prosessor, men feil OS, dessverre. WP7 kommer nok til å regjere om et par år, og vil nok kunne måle seg med Android, men dette ikke før om noen år, så da tror jeg nok at en WP mobil må være min nestes neste. Andriod har et høyt brukergrensesnitt spesielt med ICS, derfor tror jeg s jeg holder meg til den OSen :) Gleder meg veldig til ny mobil nå, selv om valget enda ikke er tatt!

Lenke til kommentar

Jeg ble nysgjerrig og prøvde å se dette på Noten min. Det hvite var fullstendig hvitt. Det kan ikke hende at du er fargeblind?

Jeg er fargeblind fordi jeg ikke ser det hvite som helt hvitt på en spesifik type skjerm og ingen andre steder?

Jojo, godt mulig.

 

Utrolig nok er jeg ikke den eneste som ser dette http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1162587

http://forums.whirlpool.net.au/archive/1770923

http://www.jayceooi.com/2011/08/01/samsung-galaxy-s2-blue-tint-display-issue/

http://www.galaxys2forums.com/samsung-galaxy2-tutorials/viewing-angles-blue-colour-tint/

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1065122

 

Mange fargeblinde folk der ute ser det ut til. Nøyaktig samme med noten (har dog bare sett på to av dem, men problemet var meget tilstedeværende)

 

EDIT: Hvilken telefon jeg har?

Det ble ikke en sgsII eller note pga dette problemet. Hva jeg har utover det er irrelevant, men det er mitt fjerde telefonmerke så langt, og jeg har vært fornøyd med samtlige telefoner så langt.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

 

EDIT: Hvilken telefon jeg har?

Det ble ikke en sgsII eller note pga dette problemet. Hva jeg har utover det er irrelevant, men det er mitt fjerde telefonmerke så langt, og jeg har vært fornøyd med samtlige telefoner så langt.

 

Hvor ofte ser du på telefonen skrått fra siden? Rar preferanse spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri sett det fenomenet på noen som helst samsung telefon må eg erlig innrømme...

kan godt vere noen har det problemet men du må jo uansett se vanvittig godt etter for og legge merke til det..

Iphone 4s har også en del problemer rapportert om at skjermen har en gulaktig nyanse på det kvite...

http://appadvice.com/appnn/2011/10/complaints-of-yellow-and-washed-out-screen-issue-on-black-iphone-4s

http://www.phonesreview.co.uk/2011/10/18/iphone-4s-possible-screen-problem-reported/

http://news.cnet.com/8301-13579_3-20121897-37/iphone-4s-users-seeing-yellowish-screen-tint/

 

 

Min nexus har ingen skjermproblemer alle farger ser helt srålende ut ikke hørt om noen som har sett noe annet heller...

 

Det finnes gummicover til nexusen ja på iutstyr.no bla...

Telefonen er av komposit matriale (plastlegering) som tåler en del før det sprekker/knuser

tåler mye mere en glasstelefonene til apple for og si det sånn :)...

er flere droptest videoer på youtube en kan se så ca hva du kan forvente av robusthet på diverse telefoner:)

Om nexusen skulle sprekke en plass er også nyt deksel ganske billig til sammenligning med andre telefoner...

 

Endret av Naits_89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lcd teknologien tillater at hvitt er hvitt mens den sliter med svart. Amoled er omvendt. Forskjellige teknologier med forskjellige styrker. Personlig foretrekker jeg amoled da den gir bedre svart og farger med høyere kontrast, samt at den er mer batterivennlig. At lcd kan gi bedre hvitt og mer lysstyrke er ikke noe som interesserer meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ltt problemer med kalenderen på telefonen. Jeg har satt opp telefonen mot @gmail accounten min på de fleste tjenestene, men akkurat når det gjelder kalenderen har jeg satt denne opp mot @hotmail accounten. Jeg har funnet ut at dette er litt dumt, ettersom jeg vil prøve å ha alle tjenester samlet til en konto. Hvordan får jeg slettet @hotmail kontoen på kalenderen, og lagt inn @gmail kontoen på nytt?

 

Grunnen til at jeg bruker @hotmail er fordi når jeg prøvde å sette det opp mot @gmail så fikk jeg opp beskjed om at denne kontoen allerede var i bruk. Jeg fikk ikke lagt inn ting i kalenderen min, så da måtte jeg sette det opp mot @hotmail. Håper noen forstår hva jeg mener, selv om dette ble fryktlig klønete forklart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...