Axefjord Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Har en fullstendig vannkjøling med: 1000l/t pumpe dual 120 radioator maze kjøleblokker (n.bridge og cpu) tygoon slanger Hadde før et asus a7n8x med idle 32grader (i windows) på cpu, da med gpu-kjøleblokk. Så kom en stor flodbølge i pc'en og jeg måtte skifte ut hk og skjermkort Kjøpte da et nf7-s for å prøve noe annet og tempen steg til 40grader idle uten gpu-kjøleblokk (i windows og bios)! Cpu-blokken er godt festet (dobbeltsjekket) mot cpu og ellers er jo pc'en den samme. Noen som kan forklare dette? Er virkelig temp.sensorene på disse hk'ene så forskjellig? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Har en fullstendig vannkjøling med:1000l/t pumpe dual 120 radioator maze kjøleblokker (n.bridge og cpu) tygoon slanger Hadde før et asus a7n8x med idle 32grader (i windows) på cpu, da med gpu-kjøleblokk. Så kom en stor flodbølge i pc'en og jeg måtte skifte ut hk og skjermkort Kjøpte da et nf7-s for å prøve noe annet og tempen steg til 40grader idle uten gpu-kjøleblokk (i windows og bios)! Cpu-blokken er godt festet (dobbeltsjekket) mot cpu og ellers er jo pc'en den samme. Noen som kan forklare dette? Er virkelig temp.sensorene på disse hk'ene så forskjellig? Ja den er nok det,har også merket det samme mitt hk viser faktisk mellom 13-15 grader for høy temp. Har også hatt et asus kort der var temp nesten 20 grader feil, beklagelig men sant Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Hvordan vet man hva som er rett?? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Har du noen vifter som blåser rundt hovedkortet? Mens du hadde luftkjøling så tok cpu viften seg av en stor del av jobben, mens nå som du har vannkjøling så er det jo ingen vifter der lenger som lager luftsirkulasjon (Med mindre du da har vifter rundt dette området) Akkurat dette kan gjøre temperaturen høyere enn med luftkjøling. Jeg fikk denne lille overraskelsen hos meg. Tenkte ikke på det, men etter at 2 80x80 vifter var montert så ble alt som det skal være. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Har to 120mm oppe i kabinettet som suger luft gjennom kabinettet fra undersiden (teipet igjen noen hull lengre opp, innlufting så langt nede som mulig) og gjennom radiatoren. Det er aldri varmt i kabinettet engang. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Flyttet til et mer passende forum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå