Lch Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Maskinvaren er: Asus P7P55D-E hovedkort Intel i760 prosessor Corsair 2x2GB minnebrikker Gigabyte GTX460 Corsair TX650 strømforsyning Windows 7 64 Diverse vifter og lagringsenheter, ingen tilleggskort Eier sier maskinen nekter å starte etter en kald avslutning. BIOS er resatt og henger etter hver gang jeg forsøker å manuelt sette verdier (mao. det virker som det ikke blir lagret til EEPROM). MEM_OK lyser konstant rødt og vil ikke la seg aktivere etter en omstart. Kommer jeg videre, lyser BOOT_DEVICE_LED konstant rødt (ikke så rart da BIOS ikke lagrer disken jeg setter opp som oppstartsenhet). Jeg har fått den opp og gå i Windows uten noen endringer i maskin- eller programvare, men jeg støter på samme problemet hvis jeg avslutter. Den kommer seg uten problemer ut av hvile-/dvalemodus hvis jeg først har kommet meg inn i Windows. Det som virker sannsynlig, og som litt google-fu også støtter opp under, er at hovedkortet tror jeg starter på ny fordi en overklokking gikk skeis. Av en eller annen grunn settes DRAM_voltage til 1.4V eller noe spinnhakkende vilt (Corsairs standardverdier er 1.65V). Jeg har gjort følgende: Oppdatert BIOS - ingen endring Resatt BIOS på alle mulige måter - ingen endring Lastet automatiske standardverdier - ingen endring Manuelle verdier for diverse, deriblant minnebrikkene - ingen endring Oppstart uten harddisker - ingen endring Gjenstår: Oppstart med andre minnebrikker Noen som har et løsningsforslag her? Jeg skulle gjerne bare stengt av overklokkingsfunksjonaliteten på hovedkortet fullstendig (alt som ikke har med SpeedStep å gjøre), men det lar seg ikke fra BIOS så vidt jeg kan se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå