LaStrada Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Hei! Tenkte å kjøpe med dette hovedkortet + 2 stk. av disse ram brikkene.... Så da kommer spørsmålene: 1. Er dette bra nok til å overklokke med? 2. Trenger jeg så bra hovedkort? 3. Er brikkene "dårlige", finnes det bedre? (tenker litt på pris/ytelse) 4. Hvor langt KAN jeg komme med dette settet? 5. Skal kjøpe vannavkjøling til GPU, CPU.. Trenger kjøling jeg til chipset på dette kortet? 6. Har lyst til å klare 2,8 @ ca. 3,3... Klarer jeg dette fint? Klarer jeg mer? Takker for alle svar... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Jeg ville nok kjøpt et litt billigere hovedkort (IC7-G feks.), 2,4 eller 2,6Ghz, og kjøpt noe skikkelig god ram, som Corsair XMS eller Geil Golden Dragon. Det er ikke uvanlig å få 2,4C opp i 3,5+. Men dette er hva jeg ville gjort, du får velge hva du skal prioritere selv. Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 I følge tester jeg har lest (bl.a. hos www.ocshoot.no) så tyder alt på at TwinMOS med Winbond er bedre til å overklokke enn Corsair XMS og Geil brikker... Så jeg tror nok ikke du gjør noen tabbe om du går for de brikkene. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 Jeg ville nok kjøpt et litt billigere hovedkort (IC7-G feks.), 2,4 eller 2,6Ghz, og kjøpt noe skikkelig god ram, som Corsair XMS eller Geil Golden Dragon.Det er ikke uvanlig å få 2,4C opp i 3,5+. Men dette er hva jeg ville gjort, du får velge hva du skal prioritere selv. Mener du det er "vanskligere" å klokke en 2,8 ? Eller bare at en 2,4 og 2,6 er "mer for penga" ? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Mener du det er "vanskligere" å klokke en 2,8 ? Eller bare at en 2,4 og 2,6 er "mer for penga" ? De gir mer for penga, og du kan nå høyere FSB før prosessoren sier stopp. En 2,4 @ 3,5 yter bedre enn en 2,8 @ 3,5, pga. den høyere FSB'en. Hvis resten av systemet ditt klarer å henge med, vil en 2,4Ghz som regel kunne klokkes omtrent like høyt som en med høyere klokkefrekvens fra fabrikken. Som sagt, skulle jeg handlet, hadde jeg lagt endel penger i ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå