Gå til innhold

Grei bærbar til kontorarbeid

Lch

Anbefalte innlegg

Moderen vurderer en julegave i form av en bærbar til min far. Han trenger ikke noe voldsomt, men en grei maskin til fjernkontor og sånn generell hjemmebruk eller hva jeg nå skal kalle det. Han har klart seg godt ved å låne en Toshiba Satellite L500¹ min mor fikk til bursdagen for et par år siden.

Det er litt i siste liten, så det må nok bli en modell man kan få i butikk (Elkjøp etc.) Budsjett er ~5-6 tusen vil jeg tippe. SSD hadde vært fantastisk, men det er muligens litt vel optimistisk. Jeg kan evt. dunke inn én selv ved en senere anledning dersom han ønsker det.

Før noen foreslår en Apple-maskin; det er undertegnede som har support på maskinparken og jeg er ingen stor fan av bærbare generelt. For meg er support på en Mac som juleaften og 17.mai på en gang (takk til Mads Eriksen), og jeg tenker farsan ikke er så veldig hipp på Mac etter å ha sett iFonen hans slette alt ved et par iOS-oppdateringer. Ikke at det er noe galt med Mac.

Så jeg tenker meg minimum i5-3x, 4GB RAM, god skjerm (15,6" og opp), godt batteri, Windows 7, tilgjengelig i butikk. Noen tips?

[¹] Spesifikasjoner for L500

- Intel Core 2 Duo T6500 (2,1 GHz)

- Intel GM45 Express

- 4 GB DDR2 800 MHz

- ATI Mobility Radeon HD 4570 512MB

- 500 GB harddisk

- Wlan A/B/G/N + Gigabit ethernet

- 15,6" 16:9-skjerm (1 366 x 768)

(Tenkey-less)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om du bor i nærheten av en Euronics? Har gode erfaringer med dem selv. Vil foreslå:

Asus K53SV

Asus X53SV

Begge har ny versjon av i5-prosessoren, Gt 540-skjermkort med Optimus for bedre batteritid, god kjøleløsning og ingen throtteling på prosessoren. Skjermen er nok det største aberet (synes oppløsningen er for lav) men dette er jo opp til deg og bedømme

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...