Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Locobase - Vaske seg etterpå?

screenman

Anbefalte innlegg

Jeg var igår innom apoteket og kjøpte en krukke med Locobase grunnet tørr og sprukken hud på hendene.

Problemet mitt når jeg sto opp nå idag og prøvde den for første gang, så ble hendene mine så ufattelig "feite" og klissete, noe jeg avskyr. Så jeg vasket hendene mine etter en 30-60sekunders tid med såpe, for å gjøre hendene mindre klissete og "feite".

Gjør dette noe, som f.eks å ta bort effekten av kremen?

Er det kanskje best og vaske med bare vann?

Og hvor mange ganger for dagen burde man bruke denne kremen?

Er det eventuelt noe alternativ til denne kremen jeg heller burde kjøpe/få utskrevet av lege ettersom jeg vil unngå å ha så klissete hender 24/7?

Takker for svar :roll:

Endret av screenman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Locobase er effektiv. Jeg var selv plaget med tørr hud for mange år siden, og det var kanskje den beste kremen jeg prøvde. Men den er fet, ja. Og om du vasker den vekk så virker den ikke. Så du må nesten velge. Håndvask i seg selv tørrer ut huden, som Akse sier.

Dersom du synes det er ekkelt finnes det mindre fete kremer, men de er etter min erfaring ikke like effektive.

En løsning er å bruke den om kvelden før du legger deg. Det betyr at du må skifte sengetøy oftere siden det blir fullt av krem, men da får det noen timer å virke på. Det går også an å få tynne vanter du kan ha på hendene, det gjør det ikke mindre klissete, men du slipper å få det overalt.

Vanlig Locobase kan du i grunnen bruke så mye eller lite du vil. Ta heller et tynt lag litt oftere. Du kan bruke tørkepapir til å fjerne det overflødige, men ikke tørk vekk alt. Og som sagt: Ikke vask det bort, med mindre du skal noe spesielt. (Fylle ut papirer du ikke vil ha fettflekker på etc.)

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...