Gå til innhold

klokking med stock spenning


Anbefalte innlegg

Hei, noen her som har en fin måte og klokke pc en maksimalt bare med stock spenningen (uten og forandre på spenngsverdier i bios)?

 

Jeg prøvde litt ikveld og klarte feks veldig greit 3,73 og den var stabil og selvfølgelig veldig lav på tempraturer (selvfølgelig da jeg ikke forandrer spenning).

 

Mren slik det ser ut, så vil jeg det være mulig og nå 3,8 uten og forandre på spenningene, vist noen har en grei måte en kan klare å få mest ut av en i7-860 på et p55-usb3 hovedkort med en noktua 14 vifte.

 

Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er egentlkig ikke så mye å si om dette... om du absolutt ikke skal endre vcore for CPUen så vil den fremdeles overklokke, men ikke så særlig høyt sansynligvis. Når du når grensen for ustabilitet uten å øke vcore så er det heller ingen annen måte du kan bruke for å gå rundt det problemet eller kompensere. Når du når din CPUs maks for en viss spenning så er det kun en ting som kan få den til å gå høyere - og det er mer spenning.

 

Hva er begrunnelsen på at du absolutt ikke skal øke spenning for CPU? Det er så og si ingen ufordeler tilknyttet lett til moderate spenningsøkninger - spesiellt ikke med en god kjøler som det...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Det er egentlkig ikke så mye å si om dette... om du absolutt ikke skal endre vcore for CPUen så vil den fremdeles overklokke, men ikke så særlig høyt sansynligvis. Når du når grensen for ustabilitet uten å øke vcore så er det heller ingen annen måte du kan bruke for å gå rundt det problemet eller kompensere. Når du når din CPUs maks for en viss spenning så er det kun en ting som kan få den til å gå høyere - og det er mer spenning.

 

Hva er begrunnelsen på at du absolutt ikke skal øke spenning for CPU? Det er så og si ingen ufordeler tilknyttet lett til moderate spenningsøkninger - spesiellt ikke med en god kjøler som det...

 

-Stigma

Hei, jeg vet nå du har rett. har lest og studert mye mere nå enn når jeg skrev denne, og ser jo at jeg i det tilfellet her med min i7-860, må være villig til og stille vcore gravis oppover fra 1,2 som er stock, til 1,3, men jeg vil holde 1,3 som grense, ser ut som jeg kan klare 4,0 på det, ved og selvfølgelig også høyne VTT så jeg får en høyere bclk (200).

Endret av cberg70
Lenke til kommentar

Hei, jeg vet nå du har rett. har lest og studert mye mere nå enn når jeg skrev denne, og ser jo at jeg i det tilfellet her med min i7-860, må være villig til og stille vcore gravis oppover fra 1,2 som er stock, til 1,3, men jeg vil holde 1,3 som grense, ser ut som jeg kan klare 4,0 på det, ved og selvfølgelig også høyne VTT så jeg får en høyere bclk (200).


  1.  
  2. Finn ut hvor høy VTT/uncore du må ha for 200MHz bclock
  3. Klokk opp fra 12x multiplier til 20x multiplier.
  4. Klokk opp RAM med CL10-timings
  5. Finn ut om du kan få noen ekstra mhz på bclock
  6. stram timings på RAM

 

Dette er den generelle måten å gjøre det på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...