cfg Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Har personlig veldig god erfaring med D-Link 200 hvis du vurderer å kjøre med nettverk over strømnettet Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Ok, er ganske sikker på at dette uttaket er koblet til en nettverkskabel i forhold til at det er 8-ledere i kabelen. Men jeg vil fjerne denne kabelen og montere en ny en utenpå denne. Har noen et tips eller en fremgangsmåte til å koble på en ny nettverkskabel? Her er et bilde av den. Hvis jeg gjør denne koblingen av ledere osv. selv, har det noen risiko? Det ligger en telefonkabel bakerst tror jeg, men det er ikke noe med kablingen som går i stykker med en gang du kommer nær det? Ingen av av de kablene inni i den boksen er nettverkskabler, du kan ta å åpne telefonuttaket nede i 1 etasje (der modemet nå er koblet) og sjekk hvilke par som er koblet på kontankten der. Kobl av uttaket og monter den over boksen som du har vist bilde av. Det kan være mulig at det er dobbelt telefonuttak (Vanlig å ha fler linjer inn i huset), men kobler du helt likt som det var før bør det gå greit. Lenke til kommentar
TechGuardian Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 (endret) Ok, er ganske sikker på at dette uttaket er koblet til en nettverkskabel i forhold til at det er 8-ledere i kabelen. Men jeg vil fjerne denne kabelen og montere en ny en utenpå denne. Har noen et tips eller en fremgangsmåte til å koble på en ny nettverkskabel? Her er et bilde av den. Hvis jeg gjør denne koblingen av ledere osv. selv, har det noen risiko? Det ligger en telefonkabel bakerst tror jeg, men det er ikke noe med kablingen som går i stykker med en gang du kommer nær det? Ingen av av de kablene inni i den boksen er nettverkskabler, du kan ta å åpne telefonuttaket nede i 1 etasje (der modemet nå er koblet) og sjekk hvilke par som er koblet på kontankten der. Kobl av uttaket og monter den over boksen som du har vist bilde av. Det kan være mulig at det er dobbelt telefonuttak (Vanlig å ha fler linjer inn i huset), men kobler du helt likt som det var før bør det gå greit. Jupp, seff vet jeg at kablene inne i boksen ikke er nettverkskabler Jeg har ikke dobbelt telefonuttak:) Det er bare en telefonledning i huset, og den går inn til bildet med lederene koblet sammen. Derfra går det en ledning ned til RJ-45 uttaket fra kablene inne i boksen Ett spørsmål, kan jeg koble bare på en ny Cat-6a ledning på de kablene inne i den boksen, og koble den CAT-6A ledningen direkte inn i splitter og koble på modemet uten å ha et RJ-45 uttak i det hele tatt. Endret 7. januar 2012 av TechGuardian Lenke til kommentar
TechGuardian Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 Ett spørsmål, kan jeg koble bare på en ny Cat-6a ledning på de kablene inne i den boksen, og koble den CAT-6A ledningen direkte inn i splitter og koble på modemet uten å ha et RJ-45 uttak i det hele tatt?? Er det noen ting jeg må passe på når jeg kobler om lederene? Er ledningene veldig lett å ødelegge? Har 5 ms i ping, kan det øke hvis jeg kobler om? Er det noe spesielt utstyr jeg trenger for å koble om? Kan jeg bruke CAT-6A nettverkskabel til å koble om Lenke til kommentar
TechGuardian Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 Når jeg skal legge nettverkskabelen. Bør jeg velge CAT-6A eller CAT-7? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Foran modemet kan alt kobles direkte uten uttak, men det har ingen hensikt å bruke standarder høyere en Cat3. Velg en kabel som er billig. Lenke til kommentar
TechGuardian Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) Foran modemet kan alt kobles direkte uten uttak, men det har ingen hensikt å bruke standarder høyere en Cat3. Velg en kabel som er billig. Okidoki Tusen takk for hjelpen Jeg har kommet frem til at jeg skal velge CAT-6A, på grunn av bedre isolasjon Endret 11. januar 2012 av TechGuardian Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Cat 6A er stygg kabel, velg en fin tp kabel som du bare kan stifte fint over lista =) Lenke til kommentar
TechGuardian Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Cat 6A er stygg kabel, velg en fin tp kabel som du bare kan stifte fint over lista =) Har du et eksempel på en fin TP-kabel, med bra isolering? Lenke til kommentar
TechGuardian Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg er fortsatt litt usikker hvordan jeg skal koble om Skjønner hvordan WAGO klemmene fungerer, men skjønner ikke hva 3M greiene er til? Noen som vet? Vil jeg få samme responstid og hastighet uansett hvilken TP-kabel jeg velger? https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=472893 Lenke til kommentar
TechGuardian Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 Hva slags kabel bør jeg egentlig velge? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Som nevnt over så kan du bruke nesten hva som helst til telefonkabel. Kjøper du en 100m rull med Cat5e på Biltema til 350, så har du både til dette og nettverksbruk. 3M er scotchlock som brukes til å skjøte kabel. Man setter i kablene og presser med en tang for å koble de sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå