Morgens Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Heisan. Kunne sikkert funnet utav dette selv ved å forske, spørre på Elkjøp osv. men jeg setter mer pris på uavhengige eksperter. Håper noen tar seg tid til å komme med innspill. La meg forklare litt: Krav: Towermodell, Fra en fabrikant som HP, Lenovo osv. - bygger ikke selv, Stillegående og plass til 2-3 disker internt. Dagens PC: 4 år gammel Lenovo oppgradert til 4 GB minne, 2 disker på 2 TB og skjermkort med 2 X DVI siden jeg har 2 skjermer. Bruksområde: Brenning av DVD, overføring av photo fra kamera/telefon, "mediaserver" mot AC Ryan box under fjernsynet samt Itunes, normal PC bruk selv om det meste blir gjort enten med Ipad eller den bærbare. Hvorfor jeg vurderer ny: Dagens PC fungerer bra men 4 år er jo "lenge" og Windows 7 frister mer enn Vista. I tillegg er det jo og få en ny leke da. Om jeg bruker 4 eller 8 lapper på dette spiller ikke noen rolle bare mine "krav" blir ivaretatt på en god måte. Er det i det hele tatt fornuftig? Bær jeg evt. bare kjøpe en SSD disk til Windows 7 og sette inn i dagens PC og spare de pengene? Takk. Lenke til kommentar
Karbutar Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Tenkte at eg skulle svare berre for å irritere deg (angåande profil bildet ) Om du føler at maskina di fungerer bra for din bruk, so kan du like gjerne sette inn ein SSD. Hadde også holdt meg unna ferdigbygde maskiner frå bla. HP, dei er ofte mykje svakare i forhold til det du kan få frå dei ferdigbygde maskinene på komplett osv. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Takk for innspill. Jeg er redd det blir konklusjonen ja, men vil gjerne ha gode tips - finnes det en lekker ferdig box så er jeg glad i leker. PS: Profilbildet er med ett glimt i øyet - glimt hjå auga! Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10520 er et bra utgangspunkt. også flytt over de gamle diskene. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10520 er et bra utgangspunkt. også flytt over de gamle diskene. Bytt kabinett til Fractal Design R3, mye finere... Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Vet men jeg har ikke peiling på budjsettet. ta gjerne intel core i5 2500k også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå