Skribenten_ Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Ofte opplever jeg at enveisbilett er dyrere en tur/retur bilett. Derfor lurer jeg på om det er noe konsekvenser for å bestille en billig tur/retur forså å ikke møte opp når flyet skal retunere.... Er det noe som skjer da?...vil jeg få en "bot"..bli etterlyst...eller er det sånn at flyet reiser og ferdig med den saken? Eller kan man reise den ene veien.. forså avbestille returbiletten? Endret 21. desember 2011 av janern21 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Det varierer mellom selskapene, men som regel så blir din sete solgt/gitt til en annen person og du blir ikke refundert pengene. Du må da betale fullpris for å kunne reise tilbake igjen. Igjen, så varierer det på vilkårene til selskapet. Det beste er å forhøre deg. Men nå med disse "terror" tidene, er det stor fare for at du og ditt pass blir flagget. Særlig dersom du snakker om å ikke fly tilbake på flere dager. Endret 21. desember 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Det går vel fint det å kun møte opp på den ene veien og ikke returen ?! De kan vel da ikke gi noen bot eller noe annet en at man blir ropt opp på høyttalerene på flyplassen en del ganger ? Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Hva med å avbestille? Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Du taper penger og må kjøpe deg ny billett. Pretty much it. Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Men nå med disse "terror" tidene, er det stor fare for at du og ditt pass blir flagget. Særlig dersom du snakker om å ikke fly tilbake på flere dager. Hvor har du det fra? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Tipper bare. Er jo absurde tider vi lever i. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Jeg mener å ha hørt at returbilletten kanselleres automatisk om ikke utreisebilletten brukes. Litt usikker på hvem dette gjaldt. Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Du taper penger og må kjøpe deg ny billett. Pretty much it. når tur retur bilett koster 5000 mens enveis biletten kostet 20 000..da er det ikke enkel matte å finne ut av hva som lønner seg. Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Men nå med disse "terror" tidene, er det stor fare for at du og ditt pass blir flagget. Særlig dersom du snakker om å ikke fly tilbake på flere dager. Tipper bare. Er jo absurde tider vi lever i. Off topic: Vennligst ikke skriv at det er stor fare for noe når du bare tipper at kanskje kan tenkes at det kan skje. On topic: Som trådstarter undres jeg over hvorfor tur-returbilletter ofte er billigere enn enveisbilletter, men jeg tviler på at det vil få noen konsekvenser å bestille tur-retur for så å utebli fra returen. Det trådstarter kan gjøre er som sagt å forhøre seg med flyselskapet, men spørsmålet er vel om man kan stole 100% på det de da sier. Dersom de sier at det ikke vil få konsekvenser er vel saken uansett klar. Muligens kan man vel formulere seg i retning av at man har hørt om noen som ikke rakk flyet hjem og som fikk bot på grunn av dette og at man nå vil undersøke i tilfelle man skulle komme i samme situasjon selv, for å kamuflere hva det egentlig handler om. 1 Lenke til kommentar
Luminos Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Det skjer vel ikke noe spesielt. Jeg har jobbet i flyselskap, og når folk ikke møtte opp, så møtte de ikke opp, så enkelt er det. Det ble ikke gjort noe. Det skjer jo nesten på hver flight det at en 2-3 stk ikke møter opp. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Hvis jeg har forstått problemstillingen rett er det sånn at du bare skal en vei, men at det er billigere å kjøpe tur/retur-billett enn enveis. Det burde ikke være noe problem, jeg ville bare latt være å møte opp på returen. Om du skulle være redd for å få "bot" kan du jo eventuelt ringe flyselskapet på returdagen og si at du er syk og derfor ikke kommer til å benytte deg av billetten. (og man blir forresten bare ropt opp på flyplassen om man har sjekket inn med ikke møter ved gate). Men som noen nevnte tidligere må du være klar over at dersom du ikke møter opp til første flyvning kan det hende hele reisen blir kansellert. Det kan derfor være lurt å forhøre seg om dette før du bestiller billetten, dersom prisene er slik at du kun vil benytte deg av retur-delen. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Å ikke benytte seg av returbilletten er sjeldent et problem, men dersom du bare vil benytte returbilletten hender det at dette ikke er mulig. Altså, det kreves at du benytter deg av utreisebilletten, hvis ikke blir hjemturen kansellert. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Hei Så lenge du ikke sjekker inn så skjer det ingenting. Det med at pass blir flagget osv er bare tull. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) Skjer ingen verdens ting! Skjer bare at billetten blir kansellert. Endret 25. desember 2011 av William_S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå