Gå til innhold

Hvordan vet jeg hvor kjapt minne laptop støtter?

Mr. Ikke her mer

Anbefalte innlegg

For øyeblikket bruker jeg en laptop med 4GB minne. Av det jeg har forstått er dette DDR3-minne (1066mhz). SO-DIMM-204pin er det visstnok også. Nå er jeg litt nysjerrig på hvordan jeg kan finne ut hvor kjapt minne hovedkortet faktisk støtter. På Mpx.no finner jeg nemlig SO-DIMM-204pin opptil 1866mhz, som jeg synes høres meget bra ut - bare ikke hastigheten skrus ned fordi hovedkortet ikke støtter det.

Jeg sitter å tar en titt på et program som heter SIW, og her listes begge minneslottene opp. På disse to finner jeg kun 1 greie jeg umiddelbart tenker meg at kan fortelle noe om hvor kjapt minne som støttes, men jeg er ikke sikker. Her står det nemlig: Supported frequencies | 457.1mhz, 533,3mhz, 609,5mhz. Har dette noe med hvor kjapt minne som støttes?

Hvordan finner jeg egentlig ut hvor kjapt minne laptoppen støtter?

Mange lapptopper selges med samme minne som jeg har, hvordan kan jeg vite hvor kjapt minne disse støtter for jeg eventuelt kjøper dem?

På forhånd, takk så mye for svar.

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags maskin er det ? Vil ofte stå på hjemmesiden til produsent,men som 007CD sa,slike "detaljer" er det lite fokus på ang bærbare..

Det er en Packard Bell TJ76 det dreier seg om. Jeg har aldri klart å finne noe informasjon om den på produsenten sine nettsider, det virker omrent som at den aldri har eksistert. Det er overhodet ikke en maskin som trenger noen oppgradring av minne, for å si det rett ut synes jeg det er en meget kjapp og stabil laptop. Det skyldes nok litt at jeg har SSD i den, men den var meget bra å bruke også før jeg monterte den inn for en god stund siden. Tråden her startet jeg mest fordi jeg kunne tenke meg å vite hvordan jeg finner dette ut ved kjøp av ny laptop, så da skal jeg nok alltids klare å finne det frem på produsentens nettsider altså. :)

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...