Frekvens Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Hei, sitter litt å tenker på valget mitt, og har kommet frem til at jeg vil bli dataelektroniker. Hvilke VGS må jeg gå på for å kunne utdanne meg som det? Lenke til kommentar
Hole Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 VG1 Elektro VG2 Data og Elektronikk VG3 Dataelektronikerfaget + 18mnd lærlingtid. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Løpet er som vist ovenfor: Velg fylket ditt på lista nederst på siden her: http://vilbli.no/4daction/WA_Kurstilbud?Niva=V&Kurs=V.ELELE1----_V.ELDEL2----_V.ELDAT3----&Return=WA_Kursbeskrivelser&Artikkel=014134&TP=22.12.11#goto Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Løpet er som vist ovenfor: Velg fylket ditt på lista nederst på siden her: http://vilbli.no/4daction/WA_Kurstilbud?Niva=V&Kurs=V.ELELE1----_V.ELDEL2----_V.ELDAT3----&Return=WA_Kursbeskrivelser&Artikkel=014134&TP=22.12.11#goto Jeg kan visst ikke bli dataelektroniker i fylket mitt. Må jeg flytte da? Lenke til kommentar
stifa Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg kan visst ikke bli dataelektroniker i fylket mitt. Må jeg flytte da? Det er derfor the finnes borteboerstipend 1 Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Jaja.. Litt mye engelsk i det siste? Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) - woops Endret 29. desember 2011 av Frekvens Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg kan visst ikke bli dataelektroniker i fylket mitt. Må jeg flytte da? Det er derfor the finnes borteboerstipend Men kan jeg gå 2 år her da, også flytte det siste året? Lenke til kommentar
stifa Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Men kan jeg gå 2 år her da, også flytte det siste året? Det er da bare å søke på vg3 dataelektroniker på en annen skole da, så lenge du fullfører, har det ikke noe å si hvor mange skoler du tok utdanninga di ved. Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 Okei, takk Så jeg må søke hvert år? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Du trenger ikke å gå VG3 hvis de ikke har det i fylket ditt. Det eneste som er påbudt er VG1 elektro og VG2 Data & Elektronikk. Etter disse to årene så kan du gå ut i lære, men da i 30måneder, og ikke 18måneder. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Okei, takk Så jeg må søke hvert år? Det må du, men det er mer en formalitet som viser at du vil fortsette eller skifte skole, virker det som. Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 31. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Du trenger ikke å gå VG3 hvis de ikke har det i fylket ditt. Det eneste som er påbudt er VG1 elektro og VG2 Data & Elektronikk. Etter disse to årene så kan du gå ut i lære, men da i 30måneder, og ikke 18måneder. Søren, er ikke i samme kommune, men i samme fylke. Skuff * Jeg bor i Haugesund, og 3. året var vel bare tilgjengelig på Sola Endret 31. desember 2011 av Frekvens Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Du trenger fremdeles ikke å gå VG3, du kan gå VG1 og VG2 på karmsund VGS også hoppe ut i lære etter de to årene Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 31. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2011 Oh, takk for informasjonen! Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 2. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2012 Du trenger fremdeles ikke å gå VG3, du kan gå VG1 og VG2 på karmsund VGS også hoppe ut i lære etter de to årene Hvor finner jeg ''snittkrav''? Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Du trenger ikke å gå VG3 hvis de ikke har det i fylket ditt. Det eneste som er påbudt er VG1 elektro og VG2 Data & Elektronikk. Etter disse to årene så kan du gå ut i lære, men da i 30måneder, og ikke 18måneder. Søren, er ikke i samme kommune, men i samme fylke. Skuff * Jeg bor i Haugesund, og 3. året var vel bare tilgjengelig på Sola Sola.. Hm, husk at dem har internat skole på tryggheim som tilbyr dataelektronikk. Og viss du ikke er kristen så ikke la deg skremme! Flesteparten som går på skolen går siden dem vil flytte, og ingen "andakter" er obligatoriske. Vurderte selv dataelektronikk helt til jeg fant ut jeg kunne søke rett inn på brønnteknikk fra VG1 elektrofag. snittet varierer fra skole til skole, så det er vanskelig å svare på. Dette får du nesten spør rådgiveren deres om på skolen 1 Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Uff, skal konfirmere meg, men jeg er virkelig ikke så veldig fan av tro osv. * La merke til at dataelektronikk var tilgjengelig som valgfag eller noe slik.. Endret 3. januar 2012 av Frekvens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå