Student of Life Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Fikk opp en (feil)melding i dag når jeg gikk inn på kontrollpanelet: "This computer is not running genuine Windows" Har Windows 7 OEM, som er kjøpt og betalt for på lovlig vis. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette problemet og hvorfor den kom helt ut av det blå? Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Windows Produktaktivering Følg anvisningene og aktiver Windows på nytt Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Windowstast + r og skriv cmd. Deretter skriver du: slmgr /ato og trykker "enter". Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Windows Produktaktivering Følg anvisningene og aktiver Windows på nytt Var innom den siden (burde jeg kanskje informert om), problemet er at det ikke står noe om å aktivere windows på: Control Panel\System and Security\System. Windowstast + r og skriv cmd. Deretter skriver du: slmgr /ato og trykker "enter". Skjedde ingenting da jeg prøvde dette.. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Windowstast + r og skriv cmd. Deretter skriver du: slmgr /ato og trykker "enter". Skjedde ingenting da jeg prøvde dette.. Jo, kommandoen setter igang prosessen som aktiverer Windows. Hvis du har en "ekte" Windows-installasjon, vil meldingen om at du ikke har aktivert, eller at Windows ikke er ekte, forsvinne innen kort tid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Har du skiftet endel hardware i maskinen din? Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 22. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2011 Har du skiftet endel hardware i maskinen din? Ikke siden jeg satte den sammen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Sjekk klokka og tidsone.. Oppdater klokka mot ntp.online.no Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 24. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2011 Windowstast + r og skriv cmd. Deretter skriver du: slmgr /ato og trykker "enter". Skjedde ingenting da jeg prøvde dette.. Jo, kommandoen setter igang prosessen som aktiverer Windows. Hvis du har en "ekte" Windows-installasjon, vil meldingen om at du ikke har aktivert, eller at Windows ikke er ekte, forsvinne innen kort tid. Nå er feilmeldingen borte, så går ut i fra at du hadde riktig hele tiden Takk for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Såvidt jeg vet så sjekker win bestemte filer for å definere om det er genuin versjon. Om disse filene er oppdaterte eller tuklet med av andre programmer, så kan dette skje. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Hender at antivirus-programmer og registertoppryddningsprogammer ødelegger/forandrer på enkelte systemfiler. Det blir med jevne mellomrom kjørt en automatisk valideringen av lisensen fra Microsofts side. Finner den da ut at det har blitt tuklet med enkelte systemfiler, eller at maskinvare-IDen er forandret, så kan du få beskjed om at du kjører på en ikke-ekte versjon av Windows. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Hender at antivirus-programmer og registertoppryddningsprogammer ødelegger/forandrer på enkelte systemfiler. Det blir med jevne mellomrom kjørt en automatisk valideringen av lisensen fra Microsofts side. Finner den da ut at det har blitt tuklet med enkelte systemfiler, eller at maskinvare-IDen er forandret, så kan du få beskjed om at du kjører på en ikke-ekte versjon av Windows. Dokumentasjon? Kilde? Linker? Eller er dette bare noe du innbiller deg? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Hender at antivirus-programmer og registertoppryddningsprogammer ødelegger/forandrer på enkelte systemfiler. Det blir med jevne mellomrom kjørt en automatisk valideringen av lisensen fra Microsofts side. Finner den da ut at det har blitt tuklet med enkelte systemfiler, eller at maskinvare-IDen er forandret, så kan du få beskjed om at du kjører på en ikke-ekte versjon av Windows. Dokumentasjon? Kilde? Linker? Eller er dette bare noe du innbiller deg? Jobber selv i Microsoft Support, så jeg har sett en del av dette. Det er dog ikke det eneste som kan lage problemer da det også kan oppstå ved blant annet generell filkorrupsjon. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Da skal det ikke være noen problem å fremskaffe et KB nummer som dokumentasjon. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Da skal det ikke være noen problem å fremskaffe et KB nummer som dokumentasjon. Ikke alle KB-artikler er offentlige. En del KB-artikler er kun ment for internt bruk hos Microsoft, og på så måte er unndratt offentligheten . Spesielt gjelder dette artikler som omhandler tredjepartsprogamvare, som kan oppfattes negativt av trejdepartsprogamvareutviklere. Misforstå meg rett, det er ikke slik at jeg påstår at de fleste tilfeller av "Not genuine Windows" skyldes f.eks. overivrige antivirusprogrammer. Det betyr ikke det samme som at det ikke forekommer. Endret 31. desember 2011 av Nuffern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå