Gå til innhold

"Not running genuine Windows"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windowstast + r og skriv cmd.

Deretter skriver du: slmgr /ato og trykker "enter".

Skjedde ingenting da jeg prøvde dette..

Jo, kommandoen setter igang prosessen som aktiverer Windows. Hvis du har en "ekte" Windows-installasjon, vil meldingen om at du ikke har aktivert, eller at Windows ikke er ekte, forsvinne innen kort tid.

Lenke til kommentar

Windowstast + r og skriv cmd.

Deretter skriver du: slmgr /ato og trykker "enter".

Skjedde ingenting da jeg prøvde dette..

Jo, kommandoen setter igang prosessen som aktiverer Windows. Hvis du har en "ekte" Windows-installasjon, vil meldingen om at du ikke har aktivert, eller at Windows ikke er ekte, forsvinne innen kort tid.

Nå er feilmeldingen borte, så går ut i fra at du hadde riktig hele tiden :whistle:

Takk for hjelpen alle sammen

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Såvidt jeg vet så sjekker win bestemte filer for å definere om det er genuin versjon. Om disse filene er oppdaterte eller tuklet med av andre programmer, så kan dette skje.

Lenke til kommentar

Hender at antivirus-programmer og registertoppryddningsprogammer ødelegger/forandrer på enkelte systemfiler. Det blir med jevne mellomrom kjørt en automatisk valideringen av lisensen fra Microsofts side. Finner den da ut at det har blitt tuklet med enkelte systemfiler, eller at maskinvare-IDen er forandret, så kan du få beskjed om at du kjører på en ikke-ekte versjon av Windows.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hender at antivirus-programmer og registertoppryddningsprogammer ødelegger/forandrer på enkelte systemfiler. Det blir med jevne mellomrom kjørt en automatisk valideringen av lisensen fra Microsofts side. Finner den da ut at det har blitt tuklet med enkelte systemfiler, eller at maskinvare-IDen er forandret, så kan du få beskjed om at du kjører på en ikke-ekte versjon av Windows.

Dokumentasjon? Kilde? Linker? Eller er dette bare noe du innbiller deg?

Lenke til kommentar

Dokumentasjon? Kilde? Linker? Eller er dette bare noe du innbiller deg?

Jobber selv i Microsoft Support, så jeg har sett en del av dette. Det er dog ikke det eneste som kan lage problemer da det også kan oppstå ved blant annet generell filkorrupsjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da skal det ikke være noen problem å fremskaffe et KB nummer som dokumentasjon.

Ikke alle KB-artikler er offentlige. En del KB-artikler er kun ment for internt bruk hos Microsoft, og på så måte er unndratt offentligheten . Spesielt gjelder dette artikler som omhandler tredjepartsprogamvare, som kan oppfattes negativt av trejdepartsprogamvareutviklere.

Misforstå meg rett, det er ikke slik at jeg påstår at de fleste tilfeller av "Not genuine Windows" skyldes f.eks. overivrige antivirusprogrammer. Det betyr ikke det samme som at det ikke forekommer.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...