jackp0t Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Hei! Fikk på plass de siste delene på min nye maskin i går kveld. Består av følgende: Hovedkort: Asus Sabertooth P67 CPU: i5 2500k m/ Corsair H100 SSD: Crucial m4 128GB HDD Seagate Barracuda 1TB 7200rpm Minne: Kingston DDR3 1600Mhz 8GB kit, installert i spor A2 og B2. PSU: CM Silent Pro M850 Kabinett: CM Haf X Grafikk: GTX 570 OS: Intet foreløpig.... Trykket power knappen, men ingenting skjer. Ikke en vifte som går rundt, kun en grønn LED (SB_PWR) på HK som lyser, og jeg siterer manualen: "The motherboard comes with a standby power LED. The green LED lights up to indicate that the system is ON, in sleep mode, or in soft‑off mode. This is a reminder that you should shut down the system and unplug the power cable before removing or plugging in any motherboard component". Jeg leser det slik at systemet har strøm, men er avslått. Etter som jeg ikke er helt teknisk bevistløs har jeg for eksempel brukt avstandskruene til hovedkortet og koblet på begge strømkabler til hovedkort. Og slått på PSU. Power-switchen er koblet til. PC-høyttaler er koblet til, den er helt stillle. Pga den flotte "thermal armor" på dette hovedkortet må jeg evt demontere rubbel og bit for å komme til batteriet til bios.. Har tenkt til å teste følgende: - Kortslutte power switch pinnene, tilfelle bryter er defekt. - Koble på en annen vifte på CPU_FAN, H100 som står koblet til nå har kun 1 pinne til turtall. - Koble vekk alt bortsett fra CPU/Skjermkort/minne, og se om den fyrer da. - "binders-test" av PSU Ønsker innspill fra dere på dette Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Ville sjekket om 24 pins + 8 pins strømkontakten sitter. og power knappen er festet riktig. ellers er det nok defekt strømforsyning eller hovedkort som regel. Beste er å prøve å koble fra så mye som mulig, slik at kun de mest nødvendige delene er påkoblet, har du et enkel skjermkort f.eks HD3450 så kan jo det prøves, da er nok strømforsyningen som er problemet. Endret 21. desember 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
jackp0t Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Takk for innspill. Sjekket de konnektorene i går. Men kan jo trippelsjekke det. 8 Pin saken er litt vanskelig å komme godt til nå pga H100, så koblet den helt først. Har koblet Power switch rett. Jeg sjekket også i andre enden, dvs ved bryteren. Den går til HK via Asus sin Q-connector som tar for seg power switch, reset switch, HDD aktivet led etc. Jeg skal prøve å kortslutte pinnene mot hverandre for å se om kanskje bryteren er defekt. Har ingen "spartanske" skjermkort, men skal teste å koble fra alt som går ann. Lurer litt på om det er PSU nå ja. Hadde jo vært kjekt å fått speakern til å pipe fra seg en feilmelding. Endret 21. desember 2011 av jackp0t Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Du har en Clear_CMOS-jumper på Sabertooth så du slipper heldigvis å skru av dekselet Lenke til kommentar
jackp0t Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Ah, takk. Det gjør jo ting litt lettere. Skal teste litt igjen i kveld. Lenke til kommentar
jackp0t Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Feilsøkte litt nå. PSU virker. Feilen var som følger.. PSU er modulær, men har alikevel 3 faste konnektorer. 1x 24Pin, 2x 8Pin. Etter jeg hadde satt 1x 24Pin og 1x 8Pin på hovedkortet hadde jeg jo en fast igjen. Så den satt jeg på skjermkortet, sammen med en ny kabel som ble plugget til PSU. Viser seg at den ikke-modulære saken ikke var så god venn med skjermkortet... Så med to modulære PCI-E strømkabler ble det orden på sakene. Kanskje litt på grensa til face-palm materiale... Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Nja, kanskje litt over.. Rart at den kabelen i det hele tatt passet i skjermkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå