Gå til innhold

Sosialdemokratiske leger

Anbefalte innlegg

Og det er det kapitalistiske system som belønner kynikere og mennesker som utnytter systemet til egen vinning. En liten elite som sitter på alt av midler, og bruker den makten penger gir dem til å holde resten av nasjonen vekke fra midlene.

Jeg sier ikke at sosialisme er feilfritt og ikke kan "spilles", men jeg støtter det blandt annet fordi det er så rettferdig. I et idéelt samfunn har alle de samme mulighetene, uavhengig av hvilken familie de er født inn i.

Pussig. Jeg ser nettopp det motsatte - hvordan jeg som aldri har vært rik, hadde hatt så enormt mange flere muligheter om det bare var penger som begrenset meg, og ikke lovverk og at man måtte overbevise teknokrater og politikere om å få lov til å gjøre noe nytt.

Første avsnittet ditt leser jeg som at samfunnet er en kake som må fordeles. Jeg vet ikke helt om du da har skjønt hvordan velstand i et samfunn utvikler seg. Jeg liker heller ikke eliten, store bedrifter eller kakser. Men misnøyen med dem, overstiger ikke misnøyen med de menneskene som tar seg til rette på vegne av mine muligheter, ikke bare økonomi, og framstiller seg selv som uselviske robin hood-er i all sin fordringsfullhet.

Endret av Nihilist1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første avsnittet ditt leser jeg som at samfunnet er en kake som må fordeles. Jeg vet ikke helt om du da har skjønt hvordan velstand i et samfunn utvikler seg. Jeg liker heller ikke eliten, store bedrifter eller kakser. Men misnøyen med dem, overstiger ikke misnøyen med de menneskene som tar seg til rette på vegne av mine muligheter, ikke bare økonomi, og framstiller seg selv som uselviske robin hood-er i all sin fordringsfullhet.

Antagelser og herseteknikk.

Lenke til kommentar

Antagelser og herseteknikk.

OK - jeg la ord i munnen på deg der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...