Gå til innhold

Mangler en vifte kontakt?

1i1i1i1i1

Anbefalte innlegg

Hei. :)

Jeg driver og bygger en maskin her med Fractal Design ARC og ASUS P8P67 Pro, men det er 2 fan innganger med 3 pin, og en ledig med 4 pin. Saken er at alle tre viftene på kabinettet bruker 3 pin. Så det er bare plass til to av viftene.

Så spørsmålet er: Er det noe jeg har oversett, eller kan jeg kun bruke to av viftene?

Takker mye på forhånd. :thumbup:

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En 3-pins vifte passer i en 4-pins kontakt.

Javel, så det nå. Men det går altså ikke an og koble til mer enn tre vifter på dette hovedkortet om jeg vil sette inn fler senere?

Da er maskinen oppe å går. Takk for at du svarte, ellers hadde jeg nok grublet over det ennå. :)

Lenke til kommentar

Strøm til komponentene blir ikke noe problem, dog bør man likevel være forsiktig med å koble for mange vifter til hovedkortets utganger da de ikke leverer stort og dermed kan bli overbelastet. Det vil man ikke ha noe av ;)

Skaff en billig viftekontroller, eller kjør viftene direkte fra PSU hvis de ikke overstiger 1000rpm'ish. Opp til dette punktet er de fleste vifter noenlunde stillegående.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Strøm til komponentene blir ikke noe problem, dog bør man likevel være forsiktig med å koble for mange vifter til hovedkortets utganger da de ikke leverer stort og dermed kan bli overbelastet. Det vil man ikke ha noe av ;)

Skaff en billig viftekontroller, eller kjør viftene direkte fra PSU hvis de ikke overstiger 1000rpm'ish. Opp til dette punktet er de fleste vifter noenlunde stillegående.

Ok. :)

Ser ikke ut som jeg trenger flere vifter. Komponentene ligger på flott temperatur. Har 45-55 grader på CPU i BF3. Godt med kjøling i FRACTAL DESIGN ARC... :new_woot:

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...