1i1i1i1i1 Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Hei. Jeg driver og bygger en maskin her med Fractal Design ARC og ASUS P8P67 Pro, men det er 2 fan innganger med 3 pin, og en ledig med 4 pin. Saken er at alle tre viftene på kabinettet bruker 3 pin. Så det er bare plass til to av viftene. Så spørsmålet er: Er det noe jeg har oversett, eller kan jeg kun bruke to av viftene? Takker mye på forhånd. Endret 21. desember 2011 av 1i1i1i1i1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 En 3-pins vifte passer i en 4-pins kontakt. 1 Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 En 3-pins vifte passer i en 4-pins kontakt. Javel, så det nå. Men det går altså ikke an og koble til mer enn tre vifter på dette hovedkortet om jeg vil sette inn fler senere? Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 En 3-pins vifte passer i en 4-pins kontakt. Javel, så det nå. Men det går altså ikke an og koble til mer enn tre vifter på dette hovedkortet om jeg vil sette inn fler senere? Da er maskinen oppe å går. Takk for at du svarte, ellers hadde jeg nok grublet over det ennå. Lenke til kommentar
Geeek Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 En 3-pins vifte passer i en 4-pins kontakt. Javel, så det nå. Men det går altså ikke an og koble til mer enn tre vifter på dette hovedkortet om jeg vil sette inn fler senere? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639273 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632249 Du kan bruke en av disse, da kan du få strøm til flere vifter. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Jeg vil nå ikke anbefale og koble mange slike til hk siden de vil trekke mye av strømmen komponentene skal ha. 1 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Strøm til komponentene blir ikke noe problem, dog bør man likevel være forsiktig med å koble for mange vifter til hovedkortets utganger da de ikke leverer stort og dermed kan bli overbelastet. Det vil man ikke ha noe av Skaff en billig viftekontroller, eller kjør viftene direkte fra PSU hvis de ikke overstiger 1000rpm'ish. Opp til dette punktet er de fleste vifter noenlunde stillegående. Endret 23. desember 2011 av Komakino Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 23. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Strøm til komponentene blir ikke noe problem, dog bør man likevel være forsiktig med å koble for mange vifter til hovedkortets utganger da de ikke leverer stort og dermed kan bli overbelastet. Det vil man ikke ha noe av Skaff en billig viftekontroller, eller kjør viftene direkte fra PSU hvis de ikke overstiger 1000rpm'ish. Opp til dette punktet er de fleste vifter noenlunde stillegående. Ok. Ser ikke ut som jeg trenger flere vifter. Komponentene ligger på flott temperatur. Har 45-55 grader på CPU i BF3. Godt med kjøling i FRACTAL DESIGN ARC... Endret 23. desember 2011 av 1i1i1i1i1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå