Shibiz Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Hei folkens, jeg må krype til korset etter 4t med frustrasjon. Jeg har kjøpt ny PC, montering har gått helt fint, men maskinen vil ikke installere W7. Maskinen har disse delene. Akkurat nå er det kun Kingston HyperX SSD disk og CDROM koblet på. Feilen som dukker opp er 0x0000006b og 0xc0000098 SSD er koblet på en intern 6 GB/s raid kontroller og CDROM er koblet på et eget 6 GB/s raid kontroller. Jeg startet med begge på samme kontroller, men byttet litt rundtom for å se om det løste mitt problem, noe det ikke gjorde. Eneste jeg ikke har forsøkt er CDROM på 3 GB/s kontrollerene. Ordinært kommer jeg til å kjøre 2x2TB disker på 3 GB/s kontrolleren, og 2x500GB i RAID0 på 6 GB/s kontrolleren som SSD disken står i skrivende stund. Og til slutt SSD og CDROM på samme kontroller. Slenger med bilde av 0xc0000098 feilen Og 0x0000006b Som sagt er alle delene splitter nye! SSD disken har jeg plugget med USB til min laptop, men formaterte ikke disken eller noe, forsøkte å oppdatere drivere på disken, men lot være da jeg tenkte dette kunne vente på seg. Har forsøkt med to W7 distroer, og laster ned UBUNTU i skrivende stund. Edit: Skal selvfølgelig installere W7 på SSD partisjonen. Har også forøkt med to forskjellige SATA kabler. Begynner å bli temmelig desperat nå, tar gjerne imot støtte over Skype også! Endret 21. desember 2011 av Shibiz Lenke til kommentar
fjoera Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Har du huska å zippe floppyen? Lenke til kommentar
Ningfor Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Er bios/efi som fra fabrikken? Er SATA-mode satt til AHCI? Vet ikke om det har noe å si..bare en tanke om du har prøvd alt. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Uten å ha gjort en eneste jævla forrandring enn å ta SSD disken ut og inn av SATA tilkoblingene flere ganger fungerer installering knirkefritt mens jeg snakker med Ningfor. Forbanna mysterium av noe faens dritt. *Lettere irritert* Etter installasjon og 1 reboot driver dritter og skrur seg av og på Jippi nå vil dritten starte som normalt, steg 2 av installeringen. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Under del to av installasjon skrudde dritten seg av UTEN fuckings grunn, faens søppelkasse! Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Like før jeg gir bort dritten, skrudde seg faen med igjen, og må begynne på steg 1. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Etter å ha utøvd fysisk vold på SSD disken er jeg på steg 3. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Nå var installasjonen ferdig. Men så kommer det bluescreen med melding om at noen filer er korrupte. Like før jeg har en nedsmelting Slik føler jeg det akkurat nå. http://www.youtube.com/watch?v=76OyiN_aYZ8 Jaja, forsøker en gang til, et par runder til så finner jeg fram hagla. Forbanna transistor dritt av en SSD faenskap. SSD rask KJØSS MEG! Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Da er vi endelig på steg 3 igjen, skrevet inn brukernavn og faenskap. Nå skal vi se ... Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Jadda ... av en grunn vil ikke W7 goda passordet. Formaterer på nytt og velger ingen passord denne gangen, og den vil bare ikke, jippii! Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Da brenner vi ut en ny distro, 3 denne ... Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Trenger faen med en klem snart, nå klikker jeg i vater! Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 http://www.youtube.com/watch?v=5Tvoff2CQdo Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Brenner ut en ny distro nå. Om ikke dette fungerer så blir jeg: Nå tar jeg faen med meg ei skive med skinke og ost, fortjener også en jævla cola. Lenke til kommentar
SantaClaws Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Hva med å kjøpe windows 7, bruke orginal dvd ?? Forresten, har du installert drivere til Sata kontrollerene dine ? Dette er straffen for at du ikke venter til den 24.... Endret 21. desember 2011 av SantaClaws Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Nå bruker jeg en original CD som en kompis kom med. Uansett hva vi gjør spør den om et passord som jeg ikke har tastet inn. Har forresten punget ut 12.5k selv for denne dritten. Ikke noe julegave. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Denne maskinen er sendt fra Lucifer personlig. Burde jeg være flau, jeg som studere data ing også ... Fyttifaen! Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Jadda ... Endelig! Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Spørsmålet er om jeg tør å restarte faenskapet for å bytte om RAID kontroller etc, jeg tar sjansen! Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 det kan hende du har maskinvarefeil, jeg har selv hatt dårlige minnebrikker som har resultert i korupte filer og bluescreens under instalering, kanskje prøve å nappe ut en og en og se om det blir mer stabilt. det skal vel også være et minnediagnoseringprogram i w7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå