Tor Rasmussen Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Jeg har installert et Sapphire Radeon 9700 Pro kort. Koblet til ekstra strøm også som kortet krever. Ved oppstart får jeg ikke signal på skjermen, ASUS-damen sier "CPU-test failed!" Tidligere kjørte jeg et GF 4 MX 460. Det fungerer fint. Systemet mitt er P4 1.5 GHz Asus P4S333 med 1024 MB DDR. Har flashet til siste BIOS, ingen forskjell. Har foretatt alle nødvendige justeringer i BIOS med tanke på skjermkortet, (en recommended BIOS-settings for R9700Pro guide fra Guru3d). Noen forslag ? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 for lite strøm? hvor mye har du? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Hva skjer når du putter i det gamle kortet da? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Er ikke sikker på PSU'en sin kapasitet, men jeg kjører 2 hardisker, 1 dvd-rom og diskettstasjon. Selv om jeg kobler fra alle diskene, utenom boot-hd, så får jeg samme feilmelding. Hvis jeg setter inn gamlekortet så fungerer alt som det skal. Har testet R9700Pro hos min bror også. Han har ikke speech-post men PC'en starter ikke hos han heller. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 1: Puttet i nytt skjermkort. Resultat: PCen starter ikke. 2: Puttet i gammelt skjermkort. Resultat: PCen starter. 3: Puttet i nytt skjermkort på annen, fungerende PC. Resultat: PCen starter ikke. Konklusjon: Skjermkortet er ødelagt. Send tilbake for reparasjon. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå