Toset Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Jeg er LITT i villrede, kan man si. Jeg har nå et GeForce 2 PRO 64 ddr skjermkort, som jeg er relativt fornøyd med, men jeg ønsker å oppgradere til noe litt heftigere. Men hvilket skjermkort bør jeg velge? Det bør ligge i 2000-2500 klassen. Valget står egentlig mellom GeForce4 Ti4200 og Ati Radeon 8500LE. Hvilket bør jeg velge? Jeg spiller mye 3d shooters, men ser også en del film og bruker pc'en til diverse ikke-spill aktiviteter. Derfor hadde god 2d vært bra. Er det noen som har noen erfaringer og anbefalinger? P.S. Jeg lurer også litt på hva som er forskjellen på Ati 8500 og 8500LE... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Quote: <snip GeForce4 Ti4200 vs Ati Radeon 8500LE> Nå har ikke jeg sett mange tester av GF4 kort, men slik jeg ser det så er non GF4 det beste kjøpet ytelsesmessig. Men så var det 2D kvaliteten. Jeg ville valgt og kjøpt Leadtek's TDH kort basert på GF4. På TDH korta bruker Leadtek komponenter på kortene slik at tv-ut kvaliteten og 2D kvaliteten så godt som matcher Radeon. Quote: P.S. Jeg lurer også litt på hva som er forskjellen på Ati 8500 og 8500LE... Lenke til kommentar
staljin Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Hei, Forskjell i mellom de 2 RAdeonene skal visst være bar i klokkfrekvens. 8500 går på 275/275 mens 850LE går på 250/250. Det er slik jeg har forstått det. Hilsen Staljin¨ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå