Elefantmesteren Skrevet 20. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2011 Morna, har tenkt å kjøpe meg en rettetang og lurte på et par småting: hvor lang tid bør det være mellom hver gang jeg bruker tangen, for ikke å gjøre skade på håret? hørte at jeg også burde bruke balsam av og til når jeg bruker rettetang, er det noen fordel å ha sjampo og balsam fra samme "serie"/merke? eller er det like fint med 2 fra forskjellige merker? og er det noen med kort hår som har en god rettetang og foreslå? er det noe annet enn hårlenge som har spesielt betydning når jeg skal kjøpe? ellers, noe jeg burde vite? noen lure tips å komme med? takker Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Balsam bør du alltid bruke når du bruker sjampo, uavhengig av om du skal bruke rettetang eller ikke. Så lenge du brøker varmebeskyttelse (kan f.eks. komme som spray) i håret får du retter det ut kan du gjøre det relativt ofte, men det er klart det tar skade om du griller det uten å bruke balsam og varmebeskyttende middel. Om sjampo og balsam kommer fra samme merke eller ikke har ikke nødvendigvis noe å si, men ofte er de lagd for å utfylle hverandre slik at balsamen tilfører det sjampoen fjerner på best mulig måte. Et tips angående balsam er å tørke håret (enten ved å klemme ut vannet, men helst med et håndkle) før du bruker balsam. Grunnen til at det er best er at håret ikke tar til seg balsamen like godt når det er vått. Selv har jeg begynt å bruke denne rettetangen, nettopp fordi den fungerer bedre på kort hår fordi den er så smal. GHD går for å være den beste produsenten av rettetenger, men normale folk greier seg fint med noe fra f.eks. HH Simonsen. Har prøvd en rettetang fra GHD til rundt 2k, og kan ikke si den rettferdiggjorde prisen. Endret 21. desember 2011 av lokeland 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. desember 2011 alright, takk (: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå