qdos Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Er det flere enn meg som sliter med batteriet på Note? Batteriet holder ikke en hel dag med svært moderat bruk, og som dere ser av vedlagte bilde sluker Android OS det aller meste av batteriet - langt mer enn display eller samtale. Ingen aktive applikasjoner som tar nevneverdig CPU. Kommer fra iPhone, og selv der holdt et to år gammelt batteri lengre enn en hel dag... Edit: Lagt til bilde Endret 20. desember 2011 av Jarlsberg Lenke til kommentar
Slai Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Har du en av de beryktede routerne som tydeligvis lager helvete for android 2.3? AKA D-link routere? Lenke til kommentar
John P. Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Jeg har bare såvidt begynt å bruke min (hatt den et par døgn), og er ikke akkurat noen power-user for å si det mildt, men sammenlignet med de andre smarttelefonene jeg har hatt er jeg meget fornøyd med batteritiden så langt; det er faktisk en av de mer positive tingene i min erfaring så langt. Jeg har 40% på Android OS, men høyere på de andre enn deg. 13% på skjerm f.eks. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Har du en av de beryktede routerne som tydeligvis lager helvete for android 2.3? AKA D-link routere? Muligvis...har en DIR-655 uten at jeg vet om denne lager trøbbel? Har lest litt om en "Galaxy Note battery drain bug" på forskjellige forum, men det virker ikke som om noen har funnet en god løsning på det. Har sett at det bl.a. foreslås å slå av wifi, så jeg gjorde det i dag. Startet dagen med 100% batteri, og med avslått wifi, og konsekvensen var at e-post-applikasjonen gikk bananas via mobilnettet (se bildet under), og tekstmelding fra operatøren om at jeg hadde passert 200 MB databruk - noe jeg aldri har fått før. Forhandleren tilbød seg å sende den inn til leverandør, men jeg skjønte ikke helt poenget med dette, ettersom det åpenbart må være et SW-problem, og eneste fiks må være en oppdatering så fort noen finner feilen. I mellomtiden er det litt surt å måtte deaktivere datatrafikk for å kunne holde batteriet en hel dag... Lenke til kommentar
Slai Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 så lenge en dlinkrouter var i nærheten av min sgs2 gikk batteriet til helvete, selv om wifi var av. Mange byttet ut dlinken med en annen og batteriet var flott igjen. Du kan jo teste. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Hatt samme problem på min Samsung Galaxy S (1), gikk i kjørende prosesser og stoppet alt jeg så på som unødvendig(maps og litt sånt) og da ble det bra igjen. Om det skyldes en router i nærheten er uvisst Har forresten DIR-655 selv hjemme, og der er batteribruken normalt, men dette skjedde på Norefjell så uvisst hvordan router de har. Endret 22. desember 2011 av kverna Lenke til kommentar
qdos Skrevet 22. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2011 Takk for innspill, men selv om løsningen skulle være å bytte router, mener jeg det allikevel det ville være feil løsning. Hvis programvaren i telefonen gjør at den ikke kan være i nærheten av en Dlink-router, selv med avslått wifi, og dette er et kjent problem, bør vel dette fikses ved en programvareoppdatering på telefonen og ikke ved at man må erstatte en ellers velfungerende router? Dlink generelt, og DIR-655 spesielt, er så utbredt at telefonen svært ofte vil befinne seg i nærheten av en slik router, og selv om dette kunne ha vært løst ved firmwareoppdatering av routeren er dette noe veldig mange ikke gjør, eller kjenner til, så lenge alt annet fungerer greit. Mange bedrifter bruker også Dlink, og vil neppe bytte ut disse fordi det tapper batteriene til telefonene i nærheten...? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Jeg har akkurat det samme problemet som OP med min Note. Det morsomme er at de første dagene virket ting veldig bra. Ladet den bare to ganger de første fire dagene, selv med _mye_ knotting og testing. Nå varer den stort sett ikke 24 timer en gang med svært moderat bruk. (Julen er noe roligere enn hverdag kan en si...) Håper noen finner en løsning på dette, da telefonen ellers er så god som du kan få en telefon i dag. -KJ så lenge en dlinkrouter var i nærheten av min sgs2 gikk batteriet til helvete, selv om wifi var av. Mange byttet ut dlinken med en annen og batteriet var flott igjen. Du kan jo teste. Hvordan mener du at en WiFi-router skal kunne påvirke din mobiltelefon hvis du slår av WiFi på mobilen? Inntil noen kommer med håndfaste bevis anser jeg dette for å være tullball. -KJ Lenke til kommentar
vhguru Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Sjekk ut hva som ble løsningen for meg:Batteritiden ble minst doblet innlegg nr 936:thumbup: Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Noen som har flere tips i forhold til batteribruken? Har hatt min telefon i snart 2 måneder og batteritiden ligger på mellom 14-17 timer. Og da er det helt normal bruk, litt musikk, facebook, nettsurfing, lite samtaler og sms. Epost står på push. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Jeg fant synderen hos meg... Google+ Avinstallerte dette og vips. To døgn som det var fra butikken. -KJ Lenke til kommentar
Snicker Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Har samme problem jeg. Bare at det står Android OS 90% også varer den i 9-10 timer før den er dau. Og den tapper seg like fort uansett. Selv om den bare ligger på nattbordet. Så er den tom for strøm når jeg våkner dagen etter. Sjukt mye batteri bruk. Finnes det noen app som viser hva som vekker/holder telefon ute fra dvale? Som gjør at CPUen står å kjører hele tiden? Endret 17. februar 2012 av Snicker Lenke til kommentar
qdos Skrevet 5. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2012 Har samme problem jeg. Bare at det står Android OS 90% også varer den i 9-10 timer før den er dau. Og den tapper seg like fort uansett. Selv om den bare ligger på nattbordet. Så er den tom for strøm når jeg våkner dagen etter. Sjukt mye batteri bruk. Finnes det noen app som viser hva som vekker/holder telefon ute fra dvale? Som gjør at CPUen står å kjører hele tiden? Jeg har installert Battery Monitor Widget Pro, og denne viser at prosessene suspend og events/0 sluker mye strøm. Mange treff om battery drain hvis du googler "suspend events/0 android", men så vidt jeg kan se ingen løsning. Jeg har egentlig gitt litt opp, og bestemt meg for å vente og se hva som skjer med ICS. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 (endret) Oppgraderte til nyere enn stock NEE FW og ikke hatt problemer siden LA4, tror jeg. -KJ Endret 5. mars 2012 av jevel Lenke til kommentar
jevel Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Jeg har nå testet ICS siden ICS kom, og for en uke siden gikk jeg tilbake til GB i håp om å få bedre batteri igjen, men den gang ei. Det ser ikke ut til at Samsung klarer å fikse dette. Skuffende. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå