Malmern Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Hei, som tittelen sier vurderer vi kjøp av smarttelefon til mor som julegave, men hun har aldri hatt en mobil før, valget står mellom Iphone og Galaxy SII / Nexus, vil hun klarer å lære seg alle disse uten større problemere så lenge jeg hjelper til i starten? På forhånd takk Malmern Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Hvis mor aldri har hatt mobiltelefon så tyder det på ekstremt lite interresse for teknologi generelt. Jeg ville ikke prøvd å introdusere en smarttelefon til en slik person. Selv jeg som er teknologifreak kan ikke fordra smarttelefoner. 1 Lenke til kommentar
LFL Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Tror det hadde passet bedre med en slik: Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Problemet er at søskna mine har fastlåst seg på at valget skal være en smarttelefon, så må liksom finne den som er lettest for en ikke teknologi interresert person. Ellers så takker jeg for forslaget LFL, kan jo prøve å overbevise de seff, men er litt lite tid før 24, så kan bli vanskelig, har de den Doro'en på elkjøp / expert etc.? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Idiotisk å kjøpe smartmobil til slikt bruk, det blir som å kjøpe en racecar til ei på 18 som nettopp fikk lappen, driter i biler, kjører 1 gang i året 100m til Rema og bor i Kirkenes. Syntes jeg. 1 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Er forsåvidt enig, men hva kan man gjøre viss 3 søsken har låst seg fast på smarttelefon? :S Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Min mor er antagelig helt lik din mor. De gangene vi velmenende har kjøpt eller ordnet noe til henne som hun ikke fikser å bruke fordi hun synes det er for komplisert så blir det ikke brukt. Vi måtte selge datamaskinen som vi ordnet til henne fordi hun rett og slett ikke var et døyt interresert og klarte aldri å bruke den. Hun har også arvet en smarttelefon som vi måtte bytte til en modell ala den anbefalt av LFL fordi hun ikke skjønte noe av den. Det er bare dustete å kaste bort penger på noe som ikke blir brukt. I det minste bør dere prøve og finne ut om en smarttelefon er noe hun kunne tenke seg og prøve. Det er vel ikke så vanskelig å flashe en av deres for henne og se om hun liker det eller ikke. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Fu, søstra mi har handla i hui og hast og bestillt allerede , men er vel bare å avbestille før den blir sendt, ikke sant, selvom den er betalt? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 iPhone har et enkelt brukergrensesnitt. Ble litt imponert da modern skulle prøve min ifån, hvor jeg "ba" hun om å skru av trådløst internett, noe hun klarte relativt enkelt. Har ikke stor erfaring med Android-telefoner, annet enn LG Optimus 2X. Den var grei, men jeg syntes det kunne være litt vanskelig i begynnelsen (gikk jo smertefritt etter kort tid). Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) iPhone har et enkelt brukergrensesnitt. Ble litt imponert da modern skulle prøve min ifån, hvor jeg "ba" hun om å skru av trådløst internett, noe hun klarte relativt enkelt. Har ikke stor erfaring med Android-telefoner, annet enn LG Optimus 2X. Den var grei, men jeg syntes det kunne være litt vanskelig i begynnelsen (gikk jo smertefritt etter kort tid). Akkurat den biten ville vært vanskelig for hu, da hu knapt vet hva trådløst nettverk er, hun bruker ikke engang pc. Endret 20. desember 2011 av malmern Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Kanskje dere heller skal gå for ei brevdue. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Viss vi kjøper en enkel telefon, skal jeg nok klare å lære henne "Trykk på grønn knapp viss det ringer", og "Trykk pil nedover for å bla igjennom kontakter og trykk grønn knapp for å ringe" Endret 20. desember 2011 av malmern Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Jeg kan innrømme at jeg er litt Android fanboy, fordi det er mer valgmuligheter og mer avanserte ting en kan bruke. Men brukergrensesnittet til iPhone er overraskende lett å lære for voksne har jeg merket, og det er ikke uten tvil at jeg hadde kjøpt det til en mor da det er veldig simpelt og enkelt å lære. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Siden hun aldri har hatt en mobil kan det faktisk være smart å gå rett på en smarttelefon. Jeg vil tro mange eldre som misliker smarttelefoner gjør det fordi det er annerledes enn det de er vant med. Har man ikke prøvd noe annet, slipper man det problemet. Jeg vil også tro en iPhone er best for en som er helt fersk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå