MayaKuza Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Hallo. Jeg skulle formatere en HP bærbar data. Når jeg formaterte harddisken så skrudde pcen seg av midt under formateringen. Når jeg prøver å skru på pcen nå så kommer det opp at den ikke kan boote fra harddisk. Når jeg prøver å bote fra en Windows XP cd så blir bare skjermen svart etter at jeg har trykket på en knapp der det står 'trykk en knapp for å boote fra cd..." Skjermen blir svart å ingen ting skjer. jeg lot pcen stå på i over 1 time for å se om det skjede noe, men det gjore det ikke. Vil dette si at pcen er ødelagt eller er det noe jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
phlake Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Du var halvveis i formateringen, derfor må du fullføre den. Altså ikke boote fra cd, men installere Windows og formatere under installeringen. Lenke til kommentar
MayaKuza Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 jeg skjønte ikke helt hva du mente med det. Hvordan kan jeg installere Windows når det ikke skjer noe når jeg skrur på pcen? Lenke til kommentar
brusno Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Det kan være en grunn til at den slo seg av midt under formateringen. For det skal den jo vanligvis ikke gjøre. Grunnen KAN være støv i vifte som fører til for varm maskin, som igjen fører til at maskina slår seg av. Men grunnen kan også være noe helt annet. Det er ikke så rart at du ikke kan boote fra harddisken når den er halvveis formatert. For da er det jo ikke noe komplett på harddisken som maskina kan hente inn i minnet for å starte opp. Da er du helt nødt til å boote fra en cd, dvd eller minnepinne. Når du sier at skjermen blir svart når du prøver å boote fra XP cd'en, vil det si at den restarter? For det kunne jo tydet på at teorien om at maskina restarter pga. for varm maskin stemmer. Men hvis den bare blir svart men fremdeles står på, så blir det hele litt mystisk ja. Har du prøvd å boote fra cd'en flere ganger? Hvis ikke, så prøv det, og se om det samme skjer hver gang. Lenke til kommentar
MayaKuza Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Jeg renset pcen og det var ganske mye støv i viften ja. Så vil tru at den skrudde seg av pga at den ble for varm. Jeg har prøvd å boote fra cden flere ganger. og med en linux cd. Det som skjer er etter at jeg trykker en tast for å boote fra cden blir skjermen svart men pcen er fortsatt på. Det starter ikke på ny og det skjer heller ingen ting. Den bare står der med en svart skjerm. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Du kan jo prøve med en bootbar USB-stikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå