Gå til innhold

Er AMD en bedre spillplattform?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
p4 2,4ghz med 800 mhz. bus yter omtrent på samme nivå som amd 3200 i spill.

 

Jorden kaller! Greit at du er intel fan, men et sted går grensen!

 

 

Pentium er best for tiden, men pris/ytelse så er AMD best.

 

Syns også den uttalelsen hans var litt tynn...en xp3200 er klart bedre enn en p4 2.4ghz.

Dette er ikke noe jeg bare tror, det er noe jeg _vet_.

En p4 2.8 er etter hva jeg har lest/hørt ca. like rask som en xp3200.

Lenke til kommentar

Skal du ha tastatur, mus og skjerm vil jeg gjerne slenge inn noen ord her..

 

Skal du sitte mye ved maskina på irc og slik, er det kjekt med et godt tastatur, og da er delt tingen. Du tror kanskje at det bare er no tull, men det er tvert imot. Du trenger 2 dager på tilvenning, etterpå er du helfrelst!

Selv har jeg ms wireless natural.

Mus, logitech mx 500700 Du får selv bestemme om du vil ha med eller uten tråd.

Skjerm, kjøp nå for all del en GOD skjerm! Selv vil jeg på det varmeste anbefale skjermen i siggen min.

Lenke til kommentar
p4 2,4ghz med 800 mhz. bus yter omtrent på samme nivå som amd 3200 i spill.

 

Jorden kaller! Greit at du er intel fan, men et sted går grensen!

 

 

Pentium er best for tiden, men pris/ytelse så er AMD best.

 

Syns også den uttalelsen hans var litt tynn...en xp3200 er klart bedre enn en p4 2.4ghz.

Dette er ikke noe jeg bare tror, det er noe jeg _vet_.

En p4 2.8 er etter hva jeg har lest/hørt ca. like rask som en xp3200.

 

Stemmer nok det du sier der, men til sammenligning kan en 2,4 klokkest til langt over 3,0, ja sitter faktisk med en nå som jeg kjører på 3,5 stabilt og dit er det ingen amd prosessore som kommer.

men tilbake til saken , i de to oppsettene som det spørres om vil jeg si det ikke har noen betydning hvilket du kjører med da du uansett ikke vil merke forskjell, så det blir en smakssak.

Det vil kun vere forskjeller i klokkeegenskapene.

Lenke til kommentar

Bitte litt of topic.

 

 

Pentium 4 2,4 northwood 400 fsb boxed 1790kr

athlon xp2500+ barton boxed 333fsb 926kr

 

forskjell: 846kr, eller 91,4%

 

 

Edit: husk at statiske tester ala 3dmark ikkje gir eit riktig bilde av ytelsen til 2 maskiner, med forskellig oppset.

Ved bruk av fleire tester så kan man få ein viss pekepin på ytelseforskjellen, men er man ute etter riktige tall, så må man bruke praktiske tester.

Lenke til kommentar

Bare for å svare på dennis sitt svar lengre oppe!

 

"AMD er gammel dags siden de ikke klarer og utnytte rammen skikkelig jeg får 11000 i pcmark 02 på rammen en amd får vell en 5000-6000 eller noe sånt"

 

Legger merke til ordet "vell" i siste del!! Har aldri hørt om denne forskjellen han snakker om egentlig. Han har antakelig heller aldri sett denne forskjellen! "AMD=gammeldags" er vel også en ny påstand for meg.

 

Jeg mener personlig at har du råd og vil ha det raskeste uten å overklokke er Intel det beste. Hvis du ikke har ubegrenset med midler, er AMD med sine billige og klokkevennlige Barton prossessorer en sikker vinner. Xp2500+ kan som regel klokkes til over XP3200 hastighet, med rask nok ram. Disse koster 7-800 kroner i forhold til laveste Intel prossessor med 200 FSB koster rundt 2100 spenn.

Lenke til kommentar
Bitte litt of topic.

 

 

Pentium 4 2,4 northwood 400 fsb boxed 1790kr

athlon xp2500+ barton boxed 333fsb  926kr

 

forskjell: 846kr, eller 91,4%

 

 

Edit: husk at statiske tester ala 3dmark ikkje gir eit riktig bilde av ytelsen til 2 maskiner, med forskellig oppset.

Ved bruk av fleire tester så kan man få ein viss pekepin på ytelseforskjellen, men er man ute etter riktige tall, så må man bruke praktiske tester.

 

Det er vel få som kjøper P4 2,4 400 det som gjelder er 2,4 800mhz den koster 1740.-

Lenke til kommentar
nei intel oppsettet er bedre men tanke på at 2.4 med 800 fsb er bedre en 3200+ i spesiele tillfeler og den er nok bedre en 2800+ i alt og intel er best i spill amd er gammel dags siden de ikke klarer og utnytte rammen skikkelig jeg får 11000 i pcmark 02 på rammen en amd får vell en 5000-6000 eller noe sånt

 

Latterlig.

Lenke til kommentar

Stemmer nok det du sier der, men til sammenligning kan en 2,4 klokkest til langt over 3,0, ja sitter faktisk med en nå som jeg kjører på 3,5 stabilt og dit er det ingen amd prosessore som kommer.

men tilbake til saken , i de to oppsettene som det spørres om vil jeg si det ikke har noen betydning hvilket du kjører med da du uansett ikke vil merke forskjell, så det blir en smakssak.

Det vil kun vere forskjeller i klokkeegenskapene.

 

Ingen AMD cpuer som kommer til 3,5 GHz nei, men de trenger jo heller ikke å være der for å yte tilsvarende. Hadde de derimot vært det med dagens arkitektur måtte vel P4 kjørt på 5 GHz.

Lenke til kommentar
nei intel oppsettet er bedre men tanke på at 2.4 med 800 fsb er bedre en 3200+ i spesiele tillfeler og den er nok bedre en 2800+ i alt og intel er best i spill amd er gammel dags siden de ikke klarer og utnytte rammen skikkelig jeg får 11000 i pcmark 02 på rammen en amd får vell en 5000-6000 eller noe sånt

 

Latterlig.

 

Vil foreslå for dere begge og for andre som får lyst til å henge seg på her om å glemme slike utsagn, prøv heller å holde dette på et mer saklig nivå

Lenke til kommentar

Det er vel få som kjøper P4 2,4 400 det som gjelder er 2,4 800mhz den koster 1740.-

 

Nei, den koster 1828,-http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=34&action1=36&knr=160820032348427&popup=117312&name=

 

 

Vel nå var det ikke prisen som jeg la vekt på men MHZ, dessuten hente jeg prisen ho Psdata, men glem nå det :)

Lenke til kommentar

Stemmer nok det du sier der, men til sammenligning kan en 2,4 klokkest til langt over 3,0, ja sitter faktisk med en nå som jeg kjører på 3,5 stabilt og dit er det ingen amd prosessore som kommer.

men tilbake til saken , i de to oppsettene som det spørres om vil jeg si det ikke har noen betydning hvilket du kjører med da du uansett ikke vil merke forskjell, så det blir en smakssak.

Det vil kun vere forskjeller i klokkeegenskapene.

 

Ingen AMD cpuer som kommer til 3,5 GHz nei, men de trenger jo heller ikke å være der for å yte tilsvarende. Hadde de derimot vært det med dagens arkitektur måtte vel P4 kjørt på 5 GHz.

 

Vel,det kan du jo si men det jeg mente der var at det ikke er noen xp prosessor som klarer å yte likt med en klokket P4 prosesssor på3,5.

En xp 3200+ yter jo ca likt med en P4 2,8 800mhz i tillegg er det få eller ingen xp prosessore so klarer å klokke noe serlig over 3200+, men glem nå for guds skyld dette ellers blir det bare tøv av denne tråden :smile:

Lenke til kommentar

He-he, jeg er fullstendig klar over at denne tråden var å kaste inn en brannfakkel. 8)

 

Plattformdiskusjonen har det vært postet tusenvis av innlegg på, her og andre steder. Poenget mitt var at ting endrer seg, det som var sant for noen månder siden ikke nødvendigvis gjelder i dag. Mange her råder newbies til AMD for spill og Intel for annet. Denne diskusjonen har til nå (og i denne tråden også) vært preget av en nærmest religiøs overbevisning. Det borger ikke for et balansert syn.

 

Bare for ordens skyld: Jeg sa ikke at en P4 2.4MHz var like god som en XP 3200+. Jeg la opp til en sammenligning av P42.4Hz (800) med XP 2800+!.

 

Skal det ha noen mening å sammenligne må man ta mer av designet enn bare prosessor med i betraktning, og se det i forhold til en fast prisramme. Med Intel må man da redusere prosessorhastighet , RAM (størrelse eller kvalitet) eller grafikkort (for å ta det viktigste). Spørsmålet er da om det kommer bedre ut eller ikke sammenlignet med AMD.

 

Mitt personlige syn er at Intel nå er bedre for mellom og toppklassen, etter at 865 serien kom på banen. Ytelsen ift. pris er kanskje lik eller litt under AMD (for samme pris), men oppgraderings og overklokkingspotensialet er bedre! Tror også at AMD arkitekturen står foran større endringer på kort sikt enn Intel, bla. pga. 64 bits pross. som kommer i høst. Det er altså et spørsmål om ytelse/pris vs. fremtid!!

 

Når det er sagt, takk for nyttige innspill! Jeg SKAL kjøpe maskin, og gjør et endelig valg i løpet av helgen. Setter pris på de oppriktige tipsene!

Lenke til kommentar
p4 2,4ghz med 800 mhz. bus yter omtrent på samme nivå som amd 3200 i spill.

 

Jorden kaller! Greit at du er intel fan, men et sted går grensen!

 

 

Pentium er best for tiden, men pris/ytelse så er AMD best.

 

Syns også den uttalelsen hans var litt tynn...en xp3200 er klart bedre enn en p4 2.4ghz.

Dette er ikke noe jeg bare tror, det er noe jeg _vet_.

En p4 2.8 er etter hva jeg har lest/hørt ca. like rask som en xp3200.

 

 

forskjell i klokke egenskapene ?, hvis du ser på arkitekturen til amd vs intel sin arkitektur, så vil du fort finne ut at din p4 kan klokkes til 3,5ghzm ja ok, det er en del mer MHz/GHz enn det amd klarer, men hvis jeg klokker en XP2500 til 2500MHz så vil den tilsvare en P3 på 4GHz, altså 500MHz rasker enn din cpu, og det er enda mer å hente i amd cpu'en, hva med en XP4300+, kommer du opp i 4300MHz med din P4 2,4GHz ?, med luftkjøling ?

Stemmer nok det du sier der, men til sammenligning kan en 2,4 klokkest til langt over 3,0, ja sitter faktisk med en nå som jeg kjører på 3,5 stabilt og dit er det ingen amd prosessore som kommer.

men tilbake til saken , i de to oppsettene som det spørres om vil jeg si det ikke har noen betydning hvilket du kjører med da du uansett ikke vil merke forskjell, så det blir en smakssak.

Det vil kun vere forskjeller i klokkeegenskapene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...