Gå til innhold

Hva skjedde med PC'en min?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært borte fra pcen noen dager, men lar den stå på 24/7. Når jeg i dag kom hjem så hørte jeg ikke viftene, PC'en var slått av. I følge pappa var den avslått i flere dager. Jeg trykka så på powerknappen, men ingenting skjedde. WTF?-tenkte jeg. Ble litt nervøs siden det hadde vært tordenvær. Tok så ut HK-støpselet fra PSU'en og prøvde å starte PSU med å kortslutte power on til jord. Nå starta viftene i PSU'en og harddisker opp. Fan, tenkte jeg. Nå har moboet tatt kvelden. Men jeg satte kontakten i moboet igjen og da startet det opp som det skulle.

Nå er jo ikke dette noe problem siden ingenting galt har skjedd, men det hadde vært morsomt å visst hva som kunne ha forårsaket dette. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan hende at du hadde fått en overspenning, og en automatsikring har slått ut, og da du tok vekk strømmen, så resettes denne sikringen, og de funker igjen.

Det er i hvertfall slik det funker på en del surround forsterkere.

Stemmer det...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

ja den har jeg hørt mange ganger før..

pappa, hvorfor er maskinen avslått ?

"jeg vet ikke, den har vært avslått noen dager nå"

Lenke til kommentar

Ingen av de andre i huset har slått den av. Pappa hadde visst prøvd å slå den på igjen (snakk om kule foreldre, f.eks i motsetning til sosohal sine foreldre ;)). Egentlig er det vel ukjent hvorfor den slo seg av også siden pappa sier det ikke hadde vært noe strømbrudd. Tviler på at det var overspenning siden alt det andre datautsturet i huset fungerer, og det stod på og...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...